Opslagstavlen
VIGTIG besked om ændring i ordrebehandling af Salling ordre i Danpot
- Detaljer
Kære Salling leverandør
VIGTIG besked om ændring i ordrebehandling af Salling ordre igennem Danpot !
I kan risikere at miste ordrelinjer til Salling, hvis I ikke får lavet de påkrævede rettelser i selskabskartoteket.
I eftermiddag skifter Salling ordre om til at kunne overskrives, ligesom de fleste af jer kender fra COOP ordre.
Dette vil betyde at Salling kan gensende en ordre, hvis der er fejl i pris eller ændring af antal eller indlevering.
VIGTIG!
Det kræver en ændring af opsætningen i selskabskartoteket i Danpot.
En ændring, som I skal lave med det samme.
Det er vigtigt at få det gjort INDEN I modtager ordrelinjer fra Salling næste gang.
I selskabskartoteket på hhv. selskab 26 og 34
På fanen opsætning
Sæt flueben i ”Tillad ordre-overskrivning”
Danpot programmet beder om dagens password
Dagens password i dag onsdag er: 2196
I morgen torsdag: 2203
Hvad betyder det for jeres ordrebehandling af Salling ordre?
Det betyder, at I skal sørge for at ALLE linjer på en ordre, er enten NY eller OKL, inden I begynder at udskrive og fakturerer ordrerne.
Så længe der er FEJL ordrelinjer, så undlad at udskrive.
Specielt Bilka ordre skal I være opmærksom på.
Eksempel:
I har en Bilka ordre på 3 varer til 8 butikker hver.
Der mangler udbud til én af varerne, og de 8 linjer har ”FEJL” i status. De 16 andre linjer er status ”NY”
Når I begynder at rette på udbuddet til denne varer, vil der blive sendt nye linjer fra Danpot på ALLE ordrelinjerne til den Bilka ordre, dvs. 3 x 8 linjer hver gang der er behov for en rettelse.
Hvis I begynder at udskrive de 16 linjer som er ok, inden de 8 linjer med FEJL er rettet, så vil I opleve at Danpot programmet vil danne kreditnota på de 16 udskrevne linjer, når I modtager de 8 linjer næste gang.
Til gengæld bliver det lettere, hvis I opdager fejl i pris eller antal efter I har accepteret og evt. udskrevet en Bilka ordre.
Tidligere skulle I selv finde og kreditere fakturaerne, dette vil systemet nu gøre for jer.
Hvad kan der ske, hvis I ikke får sat fluebenet?
Der kan opstå en situation, hvor ordredata bliver ude af synk imellem jeres Danpot og Danpot centralen. Så bliver der ikke faktureret korrekt til Salling, og der vil opstå fejl i afregningen.
NB: Det er et bevist valg at give så kort varsel, så opstår der ikke tvivl om hvornår, eller en overgangsfase med fejlmuligheder, det er når i læser denne besked I laver rettelsen.
Der vil ikke påstå problemer ved første indlæsning af ordrelinjer, det er kun, hvis der er FEJL ordre, om skal gensendes fra Danpot, der kan opstå problemer.
Med venlig hilsen
Danpot
Plantas - Dehner - Meddelelse til gartnerier og samarbejdspartnere
- Detaljer
Meddelelse til gartnerier og samarbejdspartnere
Kære samarbejdspartnere,
Vi har desværre oplevet udfordringer med papiretiketter og etiketter, der ikke er korrekt trykt. Vores kunde Dehner (kunde nr. 11801/11802/11803/11804) har nu udtrykt utilfredshed med situationen, og vil fremover udstede en kreditnota på den fulde indkøbspris, hvis etiketter der ikke lever op til Dehners standard slipper igennem vores kontrol i hallen.
For at sikre, at dette ikke sker, bedes I venligst følge nedenstående retningslinjer:
Kontrol i Gartnerier:
Sørg for at informere jeres medarbejdere ude i afdelingerne om vigtigheden af at bruge de rigtige etiketter, og om konsekvenser af dette. Specielt med gartnerier med flere lokationer og Etiketprintere.
Kontrol af Etiketter:
Alle varer med etiketter der ikke opfylder Dehners standarder, vil efter aftale blive sendt retur til gartneriet eller om etiketteret i hallen mod en fastsat pris (f.eks. timepris), som hallen fakturerer til gartneriet.
Egenkontrol:
Hvis vores egenkontrol ikke opdager en fejl, vil gartneriet ikke blive afregnet for partiet, da vi pålægges denne omkostning.
Gentagne Fejl:
Ved gentagne fejl vil gartneriets planter blive taget af Dehners program og ikke blive tilbudt igen, før gartneriet kan garantere, at etiketterne er i orden.
Køb af Etiketter:
Etiketter kan købes hos os, hvis der er tvivl om, hvilke etiketter der skal bruges.
Vi køber vores etiketter via Tanggaard A/S som er i den standard Dehner kræver.
Etiket Type: 4534 - Etiket stregkode 40x32mm vandfast plast 2000/rl (42rl/krt)
Kontakt Tanggaard:
Michael Bøtker Larsen (han ved besked hvis i siger i skal bruger etiketter til Dehner)
Salg, rådgivning (Jylland, Fyn)
Mobil +45 24928184
Tak for jeres samarbejde.
Mvh.
Plantas Group
Meddelelse fra Gartneriet PKM A/S
- Detaljer
Kære alle,
Vi er glade for at kunne meddele, at vi har fundet vores nye salgschef, Carsten Gregersen. ....
Dear all,
We are pleased to announce that we have found our new Sales Manager, Carsten Gregersen. ...
Meddelelse fra Graff Growing A/S
- Detaljer
Efter næsten 35 år ved Graff har Hans P. Christiansen valgt at søge ny udfordringer.
Hans har igennem de sidste 34 år været med til at bringe Graff til det, det er i dag. Hans har med humor og sans for
detaljen været en utroligt vellidt person, både hos familien og alle vores samarbejdspartnere.
Vi vil gerne ønske Hans alt det bedste i fremtiden, og vi takker for en kæmpe indsats.
Vi vil bruge den nærmeste fremtid til at tilpasse organisationen til den hverdag som vi har, og vi vil bestræbe os på
fortsat at give alle den service, som de forventer, når de køber HibisQs ved Graff.
Dagligt salg og spørgsmål til dette, vil stadig være Camilla på hovednummeret +45 8745 3333
Kontraktsalg vil være Gert
Ved spørgsmål til ovenstående er i velkomne til at kontakte.
Gert Graff
+45 2331 0432
Graff Growing A/S
- Meddelelse fra Feldborg Growers A/S / EasyCare Plants A/S
- Meddelelse fra Gartneriet PKM A/S
- Ny direktør hos Gunnar Christensens Planteskole A/S
- Fischer Blomster ApS / GASA GROUP
- Plantas / Euroflora - Jens Augustinus
- Helligdagsindleveringer 2024
- Plantas Group ændrer ejerstruktur
- Plantas introducere Truffaut etiket - Opdateret
- Generationsskifte hos bygrowers A/S
- Stamdata Opdatering