OPSLAGSTAVLEN. Her kan du finde de
sidste nye informationer. Senest opdateret den
DANPOT
DATA A/S har mange nye planer for fremtiden. Vi glæder os
blandt andet til premieren på vores nye hjemmeside i 2014.
I ønskes alle en
glædelig Jul og et godt nytår.
Vi glæder os til
samarbejdet i 2014.
Venlig hilsen
Ian Schmidt
Direktør
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
GASA BØG -
implementeringen af nyt IT system.
Som I måske har bemærket, har vi, dels i forbindelse med fusionen
GASA og BØG Madsen imellem, dels i forbindelse med den løbende implementering
af et nyt IT system,
udskiftet gamle kundenumre med nye (6-cifret nummerserie, der starter med
100xxx).
Mandag den 9. december 2013 overføres de sidste kunder i
Wholesale og Gardencenter-afdelingerne fra gammelt til nyt IT-system (drejer
sig om alle kunder,
undtagen kunder i Retail, Business Unit Blume, Plantagen og Plantorama
og Zenflora, der allerede er på det nye IT system,
samt Blomsterselskabet og Young Plants).
Obs: Nye numre får kun ”de gamle GASA kunder”, idet alle ”Bøg Madsen kunder” allerede fik tildelt nye kundenumre i forbindelse med fusionen.
I praksis er øvelsen helt uden betydning i forhold til
samhandel og indlevering, og har hidtil ikke givet anledning til problemer.
Kun referencen til kundenummeret er nyt. Ellers er det business as usual.
Vi glæder os meget til at tage det nye system med dets
funktionalitet og værktøjer i brug.
Vi håber ved senere lejlighed at kunne præsentere jer nærmere for de nye muligheder,
det nye set up giver, både i forhold til salg og tilbudsgivning og
smart anvendelse af data og billeder, on- såvel som offline.
Godt jule salg.
Venlig hilsen / Best regards
/ Mit freundlichen Grüssen |
Jes Grandt Nielsen |
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________
John Rasmussen fra Danfleur A/S:
I alles interesse, vil jeg gerne kraftigt opfordre jer til, at I tilmelder jer Floradanias og eksportørernes udstilling i
Angers, Frankrig, den 18-20 februar 2014.
Det
er af højeste vigtighed, at vi viser så bredt et spekter som muligt af det danske
sortiment. Ellers synes jeg, vi er til grin.
Venlig hilsen
John Rasmussen, Danfleur A/S
Nye kundenumre hos GASA BØG
GASA BØG forsætter i løbet af efteråret og vinteren med implementeringen af nyt IT system.
Som i måske allerede har bemærket, skifter vi i den forbindelse gamle kundenumre ud med nye. (6-cifret nummerserie, der starter med 100xxx)
På mandag den 7. oktober 2013 skifter en række kunder i Retail-afdelingen nummer. (sker først på ordre der udsendes fra på mandag)
I praksis er det helt uden betydning i forhold til samhandel og indlevering. Kun referencen til kundenummeret er nyt.
Ian Schmidt tiltrådte d. 1. juni og er nu klar til at overtage jobbet
efter Mogens Nielsen
Plantorama Indkøb DK,
overtager fra mandag d. 2. september al bestilling, håndtering og
kommunikation, som tidligere kom fra Greemex.
Logistik og afregning håndteres af Gasa Bøg, og der
benyttes disse kundenumre:
100320-1
Plantorama Randers
100320-2 Plantorama
Egå
100320-3 Plantorama
Viborg
100320-4 Plantorama
Odense, som er testbutik. Fra mandag d. 19. august skal varer indleveres på Gasa Bøg, Lavsenvænget 1, Odense V, GUL INDLEVERING.
100320-5 Plantorama
Aalborg
100320-6 Plantorama
Sønderborg
100320-7 Plantorama
Vejle
100320-8 Plantorama
Hillerød
Med optimistisk hilsen: Morten Kappel, Plantorama
Kontaktoplysninger: Morten Wiinberg, msw@plantorama.dk
65481313 og Susanne Illum Nørregaard, sin@plantorama.dk,
sin@plantorama.dk 6548 1315
Ny direktør
for DANPOT DATA A/S
Mogens
Nielsen har ønsket at gå på pension i den nærmeste fremtid. Bestyrelsen for DANPOT
DATA A/S har derfor besluttet at ansætte
Ian Schmidt som ny administrerende direktør. Ian Schmidt kommer fra stillinger
som hhv. IT chef (hos tidligere Bøg Madsen)
og Business Controller (hos GASA BØG Holding A/S). Ian har derfor et indgående
kendskab til branchen, IT og de opgaver
som DANPOT skal løse i dag og i fremtiden.
Ved ansættelsen har bestyrelsen sikret, at DANPOT også i fremtiden vil udvikle
sig til gavn for producenter og eksportører
og derved sikre en stadig øget konkurrencekraft for den danske
potteplanteproduktion og afsætning.
Mogens Nielsen har været en drivende kraft i DANPOT, og har som direktør siden
etableringen i 1993 skabt en virksomhed
som igennem årene har sat dagsordenen i Europa og til stadighed udviklet sig.
Ian Schmidt tiltræder stillingen mandag den 3. juni 2013.Mogens Nielsen vil ind
til sin fratrædelse være sideordnet direktør,
og således sikre en god kontinuitet samt overdragelse til Ian Schmidt.
På bestyrelsens vegne
Frands Jepsen Hans Schultz
Formand
Næstformand
MUNCH-LITTAU (tidl. ZUREL Danmark), genoptager den direkte kontakt med
gartnerne via vores tidligere danpot selskabsnr. 24.
Vi har logistik adresse hos: Flora-Logistic A/S, Holkebjergvej 90,
5250 Odense SV
Vores fakturaadresse er: MUNCH-LITTAU APS, Skovfyrvangen
6, 5270 Odense N
Mobil 21245066 (Henrik), Telefon: 66172424, Fax 66176724 Email: ml@munchlittau.dk
Med venlig hilsen: Henrik Munch Littau
Information til vore leverandører i Danmark
Plantas A/S har per 1.
april 2013 udvidet sin Østeuropæiske afdeling med endnu en medarbejder, Evgeniya Telenkova. Hun har
arbejdet i blomsterbranchen i mange år og er af Russisk nationalitet. Evgeniya vil være vores lokale medarbejder i Moskva og
sammen med Irina og Natasha varetage kontakterne med vore kunder i Rusland. I
vil møde hende på de kommende handelspladser i Højme, den første i juni 2013.
Vores Østeuropæiske afdeling ser nu således ud:
Irina
Lastovskaya
Qatar
ila@plantas.dk
Natasha
Dahl
Højme
nda@plantas.dk
+45 23 23 99 77
Evgeniya Telenkova
Moskva ete@plantas.dk
kommunikationssprog: engelsk
Claus
Højgaard
Højme/Tilst chc@plantas.dk
+45 41 88 57 45
For
jeres produktions oplysninger og/eller tilbud er i velkommen til at kontakte
vore 3 medarbejdere, gerne per mail. Natasha Dahl vil dog altid formidle
informationerne videre i salgsgruppen. Ved Natashas fravær vil Claus Højgaard
varetage kontakten i gruppen. For yderlige informationer er i velkommen
til at kontakte mig.
Med
venlig hilsen, Jan Bijl Export
Manager, Plantas A/S
jbi@plantas.dk / +45 41 88 57 21
Plante Export
Scandinavia har ændret navn til PLS
denmark House of Plants.
Ændring til selskab 49 er udsendt til alle
DANPOT-producenter.
16/11-12: Information fra Greemex
A/S og Plantorama A/S
Plantorama A/S har på baggrund af succesfuld opstart af egen
indkøbsafdeling i Holland, besluttet sig for, at starte egen plante
indkøbsafdeling i Danmark, der er ansat en indkøber der starter i marts og
opstart er fastsat til 1.september 2013.
Plantorama har i 12 år haft et tilfredsstillende samarbejde med Greemex A/S og ønsker derfor at afslutte nuværende
samhandel på en fair måde og fortsætter derfor sine indkøb hos Greemex A/S uændret frem til og med august 2013, alle
kampagner samt dagligt indkøb i denne periode varetages derfor uændret i
samarbejde med team 3 på Greemex A/S.
Beslutningen er alene
truffet på baggrund af den fremadrettede vækst hos Plantorama
A/S, som derfor har besluttet sig for at viske tavlen helt ren, og starte fra
bunden med eget personale i egne lokaler i bygningerne hos GASA BØG, og indgået
aftale om bogholderi og logistik, med samme.
Med venlig hilsen
Flemming Juul - Jette Malmskov - Morten Kappel
26/10-12: Såvel selskab 47 = Valyoumax
og 49 = Plante Export Scandinavia er
flyttet til Holkebjergvej 74
Opdateringer til selskabskartotek er sendt ud til alle producenter.
informerer:
Plantas A/S overtager med virkning fra den 1/9
aktiviteterne i Børge Jensen A/S samt Proflora Aps,
herudover aktierne i hollandske Børge Jensen BV.
Indkøbet af danske potteplanter på DANPOT sker således via Plantas
A/S.
Indleveringadressen bliver nr 10 "Plantas Kolding" Kokholm 6 6000 Kolding
Ring venligst hvis der er spørgsmål. Venlig hilsen Michael Honoré, Plantas, tlf. 87455401
Efter vel overstået sommer vender vi tilbage til vores normale
indleveringsadresse mandag d. 13.08.2012:
Holkebjergvej 74
Indleveringsadresser udsendes fredag d. 10.08 til alle DANPOT-brugere.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Jacob Riis på tlf. 41931700
eller undertegnede.
Med venlig hilsen
David Hey
Blomsterselskabet og Dipex
En række aktiviteter
flytter indleveringsadresse
GASA GROUP Denmarks gule gavletiket blev indtil for et par uger siden stadig benyttet
ved salg til Italien i selskab 1. Dette er ophørt, og fremover vil Gul
Lavsenvænget være en fælles etiket for en række aktiviteter hidrørende til de 3
selskaber Dipex, Blomsterselskabet og GASA Group
Denmark.
Fra mandag den 4. juni
åbner dette nye indleveringssted ved port 2 til 8 hvor der tidligere var
frugtgrossister. Som leverandør betyder det at man vil modtage ordrer fra både
selskab 1, selskab 11 samt selskab 38 med reference til indleveringsadresse nr.
4, som svarer til Gul Lavsenvænget port 2 til 8. Til høflig orientering er der
stadig aktiviteter i Dipex med indlevering som i dag
i Højme.
Da der kan forventes en
del flere containere pr. dag end tidligere på denne etiket, kan det anbefales
at man sikre sig ekstra rulle ved Garta hvis man er
ved at være i bund i forvejen. Det er oplyst at denne etiket hos Garta har bestillingsnummer 1502775. Så snart området er
kørt ind vil andre GASA GROUP Denmark kunder med udkørsel i Danmark flytte
indlevering til samme område, således at der samlet bliver et stort
hjemmemarkedsområde på sigt.
Venlig hilsen / Best regards |
Niels
Peter Bach |
Bøg Madsen info 14.02.12:
Reparation af defekt container materiel
Som det sikkert
er Dem bekendt besluttede Bøg Madsen i 2011 at afhænde sin andel af aktier i
virksomheden Container Centralen A/S.
Vi var som aktionær
en del af deres servicedepot netværk, hvor alle kunder på kontrakt hos
Container Centralen havde mulighed for at indlevere deres defekte CC materiel
og samtidig få det udlignet med tilsvarende antal enheder.
Da Bøg Madsen
ikke længere er aktionær og Container Centralen den 6. februar 2012 har
besluttet ikke at reparere defekte plagiathylder fremover, har vi indgået
aftale med Container Centralen om at stoppe depotsamarbejdet.
Det betyder, at
vi med omgående virkning ikke kan modtage Deres defekte container materiel, men
må henvise Dem til Container Centralens (www.container-centralen.com) nærmeste
servicedepot og samarbejdspartner.
Samtidig vil vi
henlede Deres opmærksomhed på, at ved returnering af tomt CC materiel, må
defekt og ikke- defekt ikke blandes sammen, idet vi i så fald vil tillade os at
afvise returneringen.
Såfremt vi mod
forventning skulle modtage defekt container materiel, så ser vi os derfor ikke
i stand til at godskrive Deres konto, men vil afvente Deres nærmere
instruktion.
Hvis De har
spørgsmål, står vi til Deres disposition.
Med venlig
hilsen Bøg Madsen a/s
J K EKSPORT FLYTTER 15/2-12
Ny adresse:
J. K. Export aps
Holkebjergvej 79
5250 Odense SV
Fra mandag den 20-02-2012 skal varer til J.K. Export aps indleveres hos Alex
Andersen, Holkebjergvej 54, 5250 Odense SV
Med venlig hilsen - Kim Kowal-Andersen
GASA
Blomsterselskabet Danmark A/S meddeler at den nye
gavletiket til Blomsterselskabet Odense, Lavsenvænget 1, port 138 er klar og
kan bestilles hos Garta
Følgende
ansatte er tilmeldt kontaktdatabasen over indkøbere og
sælgere ved danske salgsselskaber (sælgerdatabasen):
63100442
Jane Nielsen jln@greeenplus.dk
63100443 Bernard Audoux ba@greeenplus.dk
63100444 Stefan Markussen sm@greeenplus.dk
63100445 Louise Hansen lha@greeenplus.dk
63100447 Poul Rasmussen pr@greeenplus.dk
63100441 Hilmar Boeskov hb@greeenplus.dk
DANPOT
C5
Næste
orienteringsmøde er d. 28. februar i Århus og d. 6. marts i Odense. Tilmelding
på www.inventio.dk under kurser - seminar
- danpot c5 gå-hjem-møde
Øvrig info kan ses i gartnertidende nr. 4
- 2012 side 48
GASA GROUP 26.09.2011: Til vore leverandører
Til orientering så overføres Blomster Centrum A/S systemmæssigt til GASA
Blomsterselskabet Danmark A/S med virkning fra 1. oktober 2011.
Begge selskaber ejes 100% af GASA GROUP Holding A/S.
Afdelingernes numre er:
8520, Cash & Carry 8871 4200 tast 5 (åbent mellem
06,00 & 12:00)
8541, Salgsvogn 1 (Steen) 6010 5185
8542, Salgsvogn 2 (Birger) 6010 5193
Dit salg til disse afdelinger vil således fremover blive til selskab 38 i
DANPOT.
Bemærk, der er opsat ny indleveringsadresse, ”Sort port 138, Lavsenvænget” i
selskab 38 nr. 14
Vi skal samtidig oplyse at der er indført ”nul tolerance’’ over for alle
leverandører, det vil sige, vi ikke fremover vil modtage varer, der ikke er som
aftalt. Det kan være manglende poser, stregkoder, dårlig kvalitet eller andet.
Disse varer vil blive sendt retur for leverandørens egen regning.
Ovenstående iværksættes pr. d.d. da vi ønsker at hjælpe vores kunder til en
lettere hverdag, uden problemer med varer fra GASA Blomsterselskabet Danmark
A/S
Auktionen i Odense er en del af GASA Blomsterselskabet Danmark.
Auktion afholdes tirsdage og torsdage.
Vi ser frem til at fortsætte og udbygge det gode samarbejde vi har med Danske
Gartnere og står naturligvis til rådighed med yderligere oplysninger.
Venlig hilsen GASA Blomsterselskabet Danmark A/S
Allan Hessel Area Manager t: +45 88 71 42 20 e:
ah@blomsterselskabet.dk
Information til
alle DANPOT-brugere udsendt sammen med kvartalsfakturaer d. 5. april 2011. Læs
her.
Indleveringsbreve
= Fakturaer og følgesedler.
I mange
år har der altid været 3 ekspl. i et
indleveringsbrev: blå original som lev. selv beholder - og gul forside med
slørede priser og rød bagside med priser.
Ikke alle selskaber har brug for den røde, og nogen har slet ikke brug for
noget som helst, da de afregner elektronisk.
Det er nu muligt at bruge laserprinter i stedet for gennemslags-matrixprinter,
og det er muligt at foretage en individuel opsætning i DANPOT-programmet pr.
selskab
Selskab |
Ønsker
ingen bilag |
Ønsker
kun følgeseddel uden priser |
Ønsker
kun faktura med priser |
Ønsker
både følgeseddel uden priser og faktura med priser |
01. GASA
GROUP Denmark A/S |
|
X |
|
|
04. Bøg Madsen A/S |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Dipex
Danmark A/S |
|
|
|
X |
12. DM Blomst A/S |
|
|
|
|
09. EuroFlora
Denmark ApS |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. Florex Export A/S |
|
|
|
X |
29. GASA
YOUNG PLANTS A/S |
|
X |
|
|
17. Greemex
Agency A/S |
|
|
X |
|
47. Valyoumax |
X |
|
|
|
17. J.K. Export
ApS |
|
|
x |
|
19. Jens Holst Blomster Engros ApS |
|
|
|
|
44. Plant Supply A/S |
|
X |
|
|
21. PLANTAS A/S |
|
X |
|
|
49. Plante Export
Scandinavia ApS |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
43. ZenFlora
A/S |
|
X |
|
|
|
|
|
|
|
58.
Danblumen |
|
|
X |
|
|
|
|
|
|
Young Flowers
A/S |
|
|
|
X |
Øvrige
kunder har brug for den røde kopi til afregning.
NYT
FORRETNINGSOMRÅDE FOR PLANTAS
A/S
På
foranledning af den store franske
havecenterkæde TRUFFAUT starter Plantas A/S en
selvstændig division til servicering af TRUFFAUT og andre kunder / grossister i
Frankrig .
Greeen+ A/S er stiftet af Plantas
A/S sammen med Stefan Markussen og Frederik L. Boeskov og får domicil hos Plantas A/S på Højmevej 31 i Odense og starter
aktiviteterne d. 1 Februar 2011 med foreløbig 4 ansatte – Jane L. Nielsen –
Bernard Audoux – Stefan Markussen – Hilmar Boeskov.
DANPOT-indbestillinger/afregninger samt administration og pakning
foretages af Plantas A/S så de 4 ansatte i Greeen + A/S kan koncentrere sig om at øge salget af Danske
potteplanter til det Franske marked.
Eventuelle
spørgsmål kan rettes til undertegnede på telefonnummer 21 46 87 02 Med
venlig hilsen Michael Honore P.S. Telefon-fax og mailadresser til Greeen+ A/S kommer senere på ugen
Januar
2011
Til
alle leverandører,
Det er med stor beklagelse, at der er opstået problemer med betalinger fra Springflowers side. Det har vist sig at være IT problemer. Springflower har desværre ikke modtaget fakturaer. Vi
anbefaler derfor at sende fakturaer pr. post eller mail til følgende adresse:
SPRINGFLOWER
Att : Michel Van Der Made
Noorpoldweg 20
1432 JH Aalsmer
Holland
eller
pr. mail til: michel.van.der.made@springflower.nl
eller marlies.klicks@springflowerholding.nl
tlf. 0031 297 380 829 mobil 0031 610 027 152
Moms
nr. intra NL 810357781B05
Springflower og Danpot
arbejder for at forbedre denne mangel.
Vi undskylder meget de forsinkende betalinger.
Springflowers normale politik er betaling inden 60
dage.
Venlig hilsen fra SPRINGFLOWERS SALGTEAM (FRANSK AFDELING).
"OGSÅ TIL DERES TILBUD"
Mr Laurent Minguely Directeur Commercial Danielle Leveque
Commerciale
Tel: +31-0297.380.133 Tel: +31 297 380 139
Portable : +31 6 10 02 71 24 Portable : +33 6 42 06 33 20
+33 6 80 01 45 26
Mail: danielle.leveque@springflower.nl
Mail : laurent.minguely@springflower.nl
Thierry Mardaga Commercial Valérie
Assman Assistante
Tel: +31 297 380 139 Tel: +31 297 380 139
Portable : +33 6 65 29 13 16 Mail : valerie.assman@movrie.nl
Mail: thierry.mardaga@springflower.nl
Med venlig hilsen Patrick Bunel
Commercial Tel: +45 66 16 14 65 Mobil 0045 29 16 90 60 Mail:
patrick.bunel@springflower.nl
Januar 2011: Varsel om
prisstigning fra 1. oktober 2011 for samtlige DANPOT-producenter
Den faste afgift på 1100 kr. pr. kvt. sættes op til
1400 kr. fra den 1. oktober 2011.
Beslutningen er taget på bestyrelsesmøde d. 5. jan. 2011.
Begrundelsen
er stadig den, at der er en skæv fordeling af de indtægter der kommer fra
henholdsvis producenter og salgsselskaber for de faste afgifters vedkommende.
Der er færre producenter og flere salgsselskaber end oprindelig forventet.
Hensigten er en ligelig fordeling af udgifterne mellem producenter og selskaber
på de aktiviteter der er fællesanliggende.
Aktuel prisliste kan altid ses på
www.danpot.dk/prisliste
”Green Business & Logistic
Intelligence”
Danske gartnerier og afsætningsselskaber vil være attraktive
samarbejdspartnere og værdikæde for professionelle blomsterhandlere i Europa. I
et nyt forstærket partnerskab afsøges mulighederne for vækst og værdiskabelse
ved opbygning af integrerede netværk med fælles sortimentsplatform og
leverandørportal, understøttet af nye efterspørgselsdrevne planlægnings- og
styringsprogrammer samt værdibaserede designmodeller for forædlingsprocesserne.
Dansk gartneri kan som regional producentregion i Europa blive mere attraktiv
som leverandør til forsyningskæderne ved at synliggøre afsætningspotentialet,
udvikle systematiske koblingsflader til aktørerne i aftalehandelsmarkedet samt
kundedifferentierede færdigvareprodukter. Gartnerierne har mulighed for at opnå
kommerciel bæredygtighed ved produktion til kundeordre i et transparent
produktionsregime og stærkt partnerskab med de øvrige aktører i værdikæden.
Læs også her: http://www.danskeprydplanter.dk/files/pdf/til_medlemmerne/10.11.2010/orientering_om_green_business__logistic_intelligence_dp_temadag_10_november_2010.pdf
NY DANPOT-VERSION MED SQL-DATABASE.
Den længe ventede SQL-version af DANPOT pc-program til producenter
er nu klar til at blive taget i brug. DANPOT DATA opfordrer alle til at tage
versionen i brug hurtigt, da al support og kommunikation på den gamle
BDE-version ophører senest ved udgangen af 2011. Men hvorfor ikke gøre det nu
og få fordel at de mange ændringer der allerede er indarbejdet?
Alle fremtidige opdateringer vil kun komme i den nye version.
Versionen benytter en SQL-database, og den skal oprettes først. Det er meget
vigtigt at du læser vejledningen grundigt, da der ikke er tale om en alm.
opdatering, ligesom du har været vant til. Der er et stykke engangsarbejde der
kun kører problemfrit igennem, hvis computerens styresystem er helt up-to-date.
Vi anbefaler Windows 7, som har de fornødne moduler til database-installationen,
men det kan køre under en opdateret Windows XP.
Systemet kan sættes op på flere måder:
1. Som sædvanligt på egen pc eller egen server
2. Program og database kan ”hostes” (lagres ) ude i byen af f.eks. Inventio.it.
Der er andre firmaer der tilbyder samme service. De foretager så de fornødne
opdateringer og sikkerhedskopieringer. Det kører over internettet.
3. Kun Databasen ”hostes” ude i byen. De foretager sikkerhedskopieringer, men
du installerer selv de nye programmer lokalt.
Hvis din computer ikke kører Windows 7 eller ikke er opdateret i styresystemet
eller har en gammel processor, eller har for lidt hukommelse, kan det være
nødvendigt at opgradere eller udskifte den.
Vi kan selvfølgelig også tilbyde at levere en ny pc med det nye program
installeret og alle data konverteret – lige klar til brug – til vore sædvanlige
lave medlemspriser. Indhent venligst tilbud.
Nyt
selskab på DANPOT:
Selskabsoprettelse
på nr. 62 er udsendt
Landgard Blumen&Pflanzen GMBH
Veilingstrasse A1
47638 Straelen-Herongen
tlf. i Odense: Klaus Fischer: 63188192 og Thomas Wiese: 63188193
Momsnr.: DE812573725
Danske
Kr. eller Euro?
I starten vil DANPOT mest blive brugt til at 'se udbud'. Hvis der modtages ordrer
via DANPOT fra selskab 62, vil de være i danske kr. og i selskabskartoteket
skal du angive en momskode uden moms-% (ligesom Valyoumax).
Altså:
udbud til selskab 62 skal være i danske kr. og ordrer fra selskab 62 vil
ligeledes komme i danske kr., men afregning fra Tyskland vil være i Euro (jvf.
deres medlemsbetingelser).
Hvis du
handler direkte med Landgard, skal du vælge dit eget selskabsnr (f.eks. 162) og fakturere i Euro.
Valyoumax flytter
Fra onsdag d.
2. dec. 2009 flytter Valyoumax B.V. til Holkebjergvej 90, Højme, 5250 Odense SV
Tel. – fax og mail er uændret.
Med venlig hilsen / mit freundlichen
Grüssen, Mikael Sand
Nye
telefonnumre på Plantas: klik her
Vedr.: Dansk Supermarkeds bestillingsdage i 2011.
Bestilling:
Indlevering:
--------------------------------------------
Mandag kl. 11.40 Bilka: Mandag kl. 17.00
Mandag kl. 12.40 Føtex: Tirsdag kl. 17.00
Onsdag kl. 11.40 Bilka: Onsdag kl. 17.00
Onsdag kl. 12.40 Føtex: Torsdag kl. 17.00
Torsdag kl. 12.40 Føtex: Fredag kl. 17.00
Fredag kl. 11.40 Bilka: Fredag kl. 17.00
I bedes altid være opmærksom på den dato der står på ordren. Planterne skal
ALTID indleveres dagen før kl. 17.00 end påført dato.
Vedr.
Netto: Ordren kommer onsdag/torsdag 2 uger før netto kampagne uger.
Eks. Kampagne uge 8. Ordre kommer onsdag/torsdag uge 6. Indleveringsdato står
på ordren. Endvidere er det markeret på ordren om den er til Netto Danmark,
Sverige eller Tyskland.
Ved
eventuelle spørgsmål, venligst kontakt Mads Rye Christensen på tlf. 87783250
eller Peter Kousted på tlf. 87783220
Med
venlig hilsen
Dansk Supermarked Indkøb Peter Mouritsen, Indkøbschef
Dipex flytter indlevering fra mandag
d. 15. juni til Holkebjergvej 74. Indleveringsadresse-ændringer
udsendes fredag d. 12/6 kl. 16.
Vigtig meddelelse til ”COOP producenter”
Vi er i gang med at omlægge EDIFACT indbestillingen fra COOP, så vi fremover kan benytte COOP’s dessinnr. i stedet for den
ordre EAN-Kode der har været anvendt hidtil.
I overgangsfasen er det derfor nødvendigt, at alle producenter, der modtager
ordrer fra COOP indtaster dessinnr. korrekt på deres udbudslinier.
Dessinnr. skal indtastes på udbudsliniens
emballagelinie i feltet ”Bemærkning”. Feltet er
placeret umiddelbart til højre for feltet ”Ordre EAN-Kode”.
Feltet må ikke forveksles med den
almindelige udbudsbemærkning, der er placeret på periodeoplysningerne
(Antal/Pris).
Idet vi regner med ændringen skal træde
i kraft fra den 9. marts 2009, beder om at ændringen af udbudslinierne er sket senest 27. februar 2009.
Har du spørgsmål til ovenstående, er du
naturligvis velkommen til at ringe til os.
Med venlig hilsen DANPOT DATA A/S
Plantepas: 08.01.09
GASA GROUP beder os indskærpe, at der SKAL plantepas på alle kasser.
Også selvom det er en lille ordre. Og uanset hvem det er til. Blomsterselskabet
(nr. 38) bruger stregkoden til både lagerstyring og kundepakning. De øvrige
selskaber kommer snart med.
Det er derfor vigtigt at ALLE opdaterer til nyeste version (1.312).
Sådan ser stregkoden ud til selskab 38:
Sælgerdatabase Danske Prydplanters sælgerdatabase
vedligeholdes nu af DANPOT. Ønsker du at kontakte en eller flere sælgere, men
ikke kender deres e-mail el. tlf.nr., kan du slå dem op i sælgerdatabasen. Du
finder den på din Track&Trace-side. Kan du ikke
huske login-navn, kan du få det oplyst hos DANPOT.
Databasen er såmænd blot et Excel-regneark, hvor man ved
hjælp af ’Autofilter’ let kan søge de ønskede personer frem. F.eks. kan du
meget let finde sælgere der varetager havecentre i Tyskland. Søg først på ’tyskland’ og dernæst på ’havecentre’. Så indeholder listen
kun få navne, og du kan f.eks. lige ’klippe’ alle e-mail-adresserne
ud og indsætte dem i ’Til’ i dit mailprogram.
Om Helligdagsindleveringer i år: se Danske Prydplanters hjemmeside: Helligdagsindleveringer
RABAT
VED TIDLIG INDBESTILLING:
For
leverandører: Der er mulighed for at motivere sælgerne til at indbestille tidligt ved at give rabat. Se
’Leverandørkartotek’ under ’Opsætning’ og Udbudsregistrering under ’Produktinf.’. (tryk F1 i felterne for hjælp).
For
selskaber: Oplysningerne findes i udbudsfilen DNPUDBP1 (rabatbeløbet, f.eks. 25
øre) og i pDNPADR (skæringstidspunkt hhmm. F.eks. 1330 betyder rabat hvis ordre afgives
dagen før inden kl. 13.30)
Nov. 07: Låst pris
I juni orienterede vi om muligheden for
'Rabat ved tidlig ordreafgivelse' og 'Fastlåsning af salgspris'.
Især sidstnævnte giver anledning til mange forespørgsler på hvorfor ordrer
afvises. Det skyldes at kontrollen på DANPOT-centralen er gjort mere effektiv
nu.
Fastlåsning af salgspris.
Producenten kan i nyeste pc-version
markere på en udbudslinie, at prisen ikke er til
forhandling. Markeringen skal vises hos selskabet, og indkøber må derfor ikke
afgive ordre til andet end den udbudte pris. De selskaber der ikke tilretter
deres DANPOT-bestillingssystem, får ordren afvist på Centralen og får den
tilbage som ’fejl, prisen er fastlåst’. Centralen kontrollerer at prisen ikke
afviger fra udbudsprisen under hensyntagen til dato, mængderabat og rabat ved
tidlig ordreafgivelse.
Der sendes ingen besked til producenten om at der er afvist ordrer.
Producenterne kan til enhver tid hurtigt fjerne markeringen.
Det vil være en fordel for selskaberne
selv at kunne se denne markering, så der ikke sendes ordrer af sted, der
alligevel bliver afvist.
16.08.07 Dansk Supermarked Indkøb:
I forbindelse med den nye opstart
30.08.2007 af indlevering til Netto hos Alex Andersen, Holkebjergvej
54, Port H + I, Højme, skal de varer, der indleveres, opmærkes på følgende
måde:
I Selskabskartotek under
'Fakturering' skal man vælge ”Gavl & kolli pr. container”
Indleveringstider: Mandag – fredag
senest kl. 10.00
Lørdag senest kl.
8.00
Nedenfor
er illustreret hvordan varerne skal sorteres i stigende butiksnummerorden. Den
viste cc-container er set fra siden med drejehjulene i højre side.Varerne pakkes i stigende butiksnummerorden fra
nederste højre hjørne mod venstre pr. hylde.
Den ovenfor viste illustration er kun
beregnet til at anskueliggøre rækkefølgen i selve pakkeprocessen. Der skal
naturligvis stadig bruges de etiketter der kommer ud af DANPOT (obs. ny version
af Eltron/Zebra formularer download pkt. 3 efter
20.09.06). Sådan skal etiketterne se ud:
Gavletiketter
skal stadig påsættes efter gældende retningslinier,
som tidligere er fremsendt.
27.01.2006: Valyoumax - og
evt. andre selskaber der skal faktureres UDEN moms:
I momskartoteket skal du oprette en momskode uden moms-% (f.eks. momsnr. 99) og denne kode skal efterfølgende tilknyttes det
oprettede selskab på fanebladet "Afgifter".
DANPOT
LANDESTATISTIK
Det
har altid været et ønske at kunne få meget præcise og pålidelige
branche-statistikker. Hidtil er disse statistikker blevet udarbejdet af AfP ud fra selskabernes egne manuelle indberetninger, med
deraf følgende muligheder for fejl.
DANPOT DATA opsamler mange data og kunne udarbejde den samme statistik, hvis
blot alle selskaber var med i DANPOT. Men det bliver nu alligevel muligt for
DANPOT DATA at udarbejde pålidelige statistikker over branchens omsætning, idet
nyeste version af DANPOT pc program 1,207, opsamler data fra telefonisk
modtagne ordrer, som vi hidtil har manglet.
DANPOT sikrer fuld fortrolighed (jvfr. systemaftalens
§ 17) og garanterer at dataene kun bruges til totale omsætningsstatistikker,
således at det f.eks. ikke er muligt at se hvad de enkelte leverandører el.
selskaber omsætter for.
Statistikken opgøres en gang om måneden og er opdelt på eksportlande.
Alle betalende "medlemmer" af DANPOT kan få adgang til
statistikkerne, og adgangen sker på DANPOTs
hjemmeside www.danpot.dk/statistik. Password er udsendt.
Opfordring til selskaber:
For at sikre at statistikkerne bliver brugbare, skal samtlige selskaber
kontrollere de landekoder (i kundekartoteket), der påføres ordrerne. Ved
telefonisk afgivne ordrer skal landekode også opgives (hver gang).
Opfordring til leverandører:
Manuelle ordrer skal have indtastet en landekode. Programmet er blevet ændret,
så man automatisk kommer ned til feltet til landekode. Husk at få oplyst land
hver gang der modtages ordrer til manuel indtastning!
Generelle stamdata hentes fra Leverandør-kartoteket.
Kulturer hentes fra Vare-kartoteket:
(Find fanebladet Prod.Reg. og skriv 2005 under År og sæt et 'flueben' i en af månederne.)
(brug samme årstal ved alle kulturer. Selve årstallet og månederne er ikke vigtige, da de pt. ikke bruges)
Rettelserne vil kunne ses på internettet efter ca. 15. min.
14.05.04: HANDEL med Holland.
Klik her for at se forudsætninger og regler.
retur til www.danpot.dk
9209040107,10245190307,016568230708