OPSLAGSTAVLEN.   Her kan du finde de sidste nye informationer.   Senest opdateret den

DANPOT DATA A/S har mange nye planer for fremtiden. Vi glæder os blandt andet til premieren på vores nye hjemmeside i 2014.

I ønskes alle en glædelig Jul og et godt nytår.

Vi glæder os til samarbejdet i 2014.

 

Venlig hilsen

 

Ian Schmidt

Direktør

 _______________________________________________________________________________________________________________________________________________

GASA BØG - implementeringen af nyt IT system.

Som I måske har bemærket, har vi, dels i forbindelse med fusionen GASA og BØG Madsen imellem, dels i forbindelse med den løbende implementering af et nyt IT system,
udskiftet gamle kundenumre med nye (6-cifret nummerserie, der starter med 100xxx).

Mandag den 9. december 2013 overføres de sidste kunder i Wholesale og Gardencenter-afdelingerne fra gammelt til nyt IT-system (drejer sig om alle kunder,
undtagen kunder i Retail, Business Unit Blume, Plantagen og Plantorama og Zenflora, der allerede er på det nye IT system, samt Blomsterselskabet og Young Plants).

Obs: Nye numre får kun ”de gamle GASA kunder”, idet alle ”Bøg Madsen kunder” allerede fik tildelt nye kundenumre i forbindelse med fusionen.

I praksis er øvelsen helt uden betydning i forhold til samhandel og indlevering, og har hidtil ikke givet anledning til problemer.
Kun referencen til kundenummeret er nyt. Ellers er det business as usual.

Vi glæder os meget til at tage det nye system med dets funktionalitet og værktøjer i brug.
Vi håber ved senere lejlighed at kunne præsentere jer nærmere for de nye muligheder, det nye set up giver, både i forhold til salg og tilbudsgivning og
smart anvendelse af data og billeder, on- såvel som offline.

Godt jule salg.

Venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Jes Grandt Nielsen
Marketing and Project Manager
Management, Marketing 

 _______________________________________________________________________________________________________________________________________________

John Rasmussen fra Danfleur A/S:

I alles interesse, vil jeg gerne kraftigt opfordre jer til, at I tilmelder jer Floradanias og eksportørernes udstilling i

Angers, Frankrig, den 18-20 februar 2014.

Det er af højeste vigtighed, at vi viser så bredt et spekter som muligt af det danske sortiment. Ellers synes jeg, vi er til grin.

Venlig hilsen
John Rasmussen, Danfleur A/S


Nye kundenumre hos GASA BØG 

GASA BØG forsætter i løbet af efteråret og vinteren med implementeringen af nyt IT system.
Som i måske allerede har bemærket, skifter vi i den forbindelse gamle kundenumre ud med nye. (6-cifret nummerserie, der starter med 100xxx)
På mandag den 7. oktober 2013 skifter en række kunder i Retail-afdelingen nummer. (sker først på ordre der udsendes fra på mandag)
I praksis er det helt uden betydning i forhold til samhandel og indlevering. Kun referencen til kundenummeret er nyt.


Ian Schmidt tiltrådte d. 1. juni og er nu klar til at overtage jobbet efter Mogens Nielsen


Plantorama Indkøb DK, overtager fra mandag d. 2. september al bestilling, håndtering og kommunikation, som tidligere kom fra Greemex. Logistik og afregning håndteres af Gasa Bøg, og der benyttes disse kundenumre:

100320-1       Plantorama Randers
100320-2       Plantorama Egå
100320-3       Plantorama Viborg
100320-4       Plantorama Odense, som er testbutik. Fra mandag d. 19. august skal varer indleveres på Gasa Bøg, Lavsenvænget 1, Odense V, GUL INDLEVERING.
100320-5       Plantorama Aalborg
100320-6       Plantorama Sønderborg
100320-7       Plantorama Vejle
100320-8       Plantorama Hillerød

Med optimistisk hilsen: Morten Kappel, Plantorama
Kontaktoplysninger: Morten Wiinberg, msw@plantorama.dk 65481313 og  Susanne Illum Nørregaard,  sin@plantorama.dk, sin@plantorama.dk   6548 1315


Ny direktør for DANPOT DATA A/S

Mogens Nielsen har ønsket at gå på pension i den nærmeste fremtid. Bestyrelsen for DANPOT DATA A/S har derfor besluttet at ansætte
Ian Schmidt som ny administrerende direktør. Ian Schmidt kommer fra stillinger som hhv. IT chef (hos tidligere Bøg Madsen)
og Business Controller (hos GASA BØG Holding A/S). Ian har derfor et indgående kendskab til branchen, IT og de opgaver
som DANPOT skal løse i dag og i fremtiden.

Ved ansættelsen har bestyrelsen sikret, at DANPOT også i fremtiden vil udvikle sig til gavn for producenter og eksportører
og derved sikre en stadig øget konkurrencekraft for den danske potteplanteproduktion og afsætning.
Mogens Nielsen har været en drivende kraft i DANPOT, og har som direktør siden etableringen i 1993 skabt en virksomhed
som igennem årene har sat dagsordenen i Europa og til stadighed udviklet sig.

Ian Schmidt tiltræder stillingen mandag den 3. juni 2013.Mogens Nielsen vil ind til sin fratrædelse være sideordnet direktør,
og således sikre en god kontinuitet samt overdragelse til Ian Schmidt.

På bestyrelsens vegne
Frands Jepsen     Hans Schultz
Formand             Næstformand



MUNCH-LITTAU (tidl. ZUREL Danmark), genoptager den direkte kontakt med gartnerne via vores tidligere danpot selskabsnr. 24. 

Vi har logistik adresse hos:  Flora-Logistic A/S, Holkebjergvej 90, 5250 Odense SV
Vores fakturaadresse er: MUNCH-LITTAU APS, Skovfyrvangen 6, 5270 Odense N

Mobil 21245066 (Henrik), Telefon: 66172424, Fax 66176724  Email: ml@munchlittau.dk

Med venlig hilsen: Henrik Munch Littau


 

      Information til vore leverandører i Danmark

 

Plantas A/S har per 1. april 2013 udvidet sin Østeuropæiske afdeling med endnu en medarbejder, Evgeniya Telenkova. Hun har arbejdet i blomsterbranchen i mange år og er af Russisk nationalitet. Evgeniya vil være vores lokale medarbejder i Moskva og sammen med Irina og Natasha varetage kontakterne med vore kunder i Rusland. I vil møde hende på de kommende handelspladser i Højme, den første i juni 2013. Vores Østeuropæiske afdeling ser nu således ud:

Irina Lastovskaya                       Qatar                  ila@plantas.dk
Natasha Dahl                               Højme               nda@plantas.dk                         +45 23 23 99 77
Evgeniya Telenkova                 Moskva             ete@plantas.dk                          kommunikationssprog: engelsk
Claus Højgaard                           Højme/Tilst     chc@plantas.dk                          +45 41 88 57 45 

For jeres produktions oplysninger og/eller tilbud er i velkommen til at kontakte vore 3 medarbejdere, gerne per mail. Natasha Dahl vil dog altid formidle informationerne videre i salgsgruppen. Ved Natashas fravær vil Claus Højgaard varetage kontakten i gruppen.  For yderlige informationer er i velkommen til at kontakte mig.

 Med venlig hilsen, Jan Bijl Export Manager, Plantas A/S jbi@plantas.dk / +45 41 88 57 21


  Plante Export Scandinavia har ændret navn til      PLS denmark House of Plants.

 Ændring til selskab 49 er udsendt til alle DANPOT-producenter.


16/11-12: Information fra Greemex A/S og Plantorama A/S 

Plantorama A/S har på baggrund af succesfuld opstart af egen indkøbsafdeling i Holland, besluttet sig for, at starte egen plante indkøbsafdeling i Danmark, der er ansat en indkøber der starter i marts og opstart er fastsat til 1.september 2013.

Plantorama har i 12 år haft et tilfredsstillende samarbejde med Greemex A/S og ønsker derfor at afslutte nuværende samhandel på en fair måde og fortsætter derfor sine indkøb hos Greemex A/S uændret frem til og med august 2013, alle kampagner samt dagligt indkøb i denne periode varetages derfor uændret i samarbejde med team 3 på Greemex A/S.

Beslutningen er alene truffet på baggrund af den fremadrettede vækst hos Plantorama A/S, som derfor har besluttet sig for at viske tavlen helt ren, og starte fra bunden med eget personale i egne lokaler i bygningerne hos GASA BØG, og indgået aftale om bogholderi og logistik, med samme.

Med venlig hilsen
Flemming Juul - Jette Malmskov - Morten Kappel


26/10-12:  Såvel selskab 47 = Valyoumax og 49 = Plante Export Scandinavia er flyttet til Holkebjergvej 74
Opdateringer til selskabskartotek er sendt ud til alle producenter.


  informerer:
Plantas A/S overtager med virkning fra den 1/9 aktiviteterne i Børge Jensen A/S samt Proflora Aps, herudover aktierne i hollandske Børge Jensen BV.

Indkøbet af danske potteplanter på DANPOT sker således via Plantas A/S.
Indleveringadressen bliver nr 10 "Plantas Kolding" Kokholm 6 6000 Kolding

Ring venligst hvis der er spørgsmål. Venlig hilsen Michael Honoré, Plantas, tlf. 87455401


   
Efter vel overstået sommer vender vi tilbage til vores normale indleveringsadresse mandag d. 13.08.2012:
Holkebjergvej 74
Indleveringsadresser udsendes fredag d. 10.08 til alle DANPOT-brugere.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Jacob Riis på tlf. 41931700 eller undertegnede.

Med venlig hilsen
David Hey


Blomsterselskabet og Dipex

En række aktiviteter flytter indleveringsadresse
GASA GROUP Denmarks gule gavletiket blev indtil for et par uger siden stadig benyttet ved salg til Italien i selskab 1. Dette er ophørt, og fremover vil Gul Lavsenvænget være en fælles etiket for en række aktiviteter hidrørende til de 3 selskaber Dipex, Blomsterselskabet og GASA Group Denmark.

Fra mandag den 4. juni åbner dette nye indleveringssted ved port 2 til 8 hvor der tidligere var frugtgrossister. Som leverandør betyder det at man vil modtage ordrer fra både selskab 1, selskab 11 samt selskab 38 med reference til indleveringsadresse nr. 4, som svarer til Gul Lavsenvænget port 2 til 8. Til høflig orientering er der stadig aktiviteter i Dipex med indlevering som i dag i Højme.  

Da der kan forventes en del flere containere pr. dag end tidligere på denne etiket, kan det anbefales at man sikre sig ekstra rulle ved Garta hvis man er ved at være i bund i forvejen. Det er oplyst at denne etiket hos Garta har bestillingsnummer 1502775. Så snart området er kørt ind vil andre GASA GROUP Denmark kunder med udkørsel i Danmark flytte indlevering til samme område, således at der samlet bliver et stort hjemmemarkedsområde på sigt.

Venlig hilsen / Best regards

Niels Peter Bach
Logistic and IT Manager
Management, Logistics and IT 
 


Bøg Madsen info 14.02.12: Reparation af defekt container materiel

 

Som det sikkert er Dem bekendt besluttede Bøg Madsen i 2011 at afhænde sin andel af aktier i virksomheden Container Centralen A/S.

 

Vi var som aktionær en del af deres servicedepot netværk, hvor alle kunder på kontrakt hos Container Centralen havde mulighed for at indlevere deres defekte CC materiel og samtidig få det udlignet med tilsvarende antal enheder.

 

Da Bøg Madsen ikke længere er aktionær og Container Centralen den 6. februar 2012 har besluttet ikke at reparere defekte plagiathylder fremover, har vi indgået aftale med Container Centralen om at stoppe depotsamarbejdet.

 

Det betyder, at vi med omgående virkning ikke kan modtage Deres defekte container materiel, men må henvise Dem til Container Centralens (www.container-centralen.com) nærmeste servicedepot og samarbejdspartner.

 

Samtidig vil vi henlede Deres opmærksomhed på, at ved returnering af tomt CC materiel, må defekt og ikke- defekt ikke blandes sammen, idet vi i så fald vil tillade os at afvise returneringen.

 

Såfremt vi mod forventning skulle modtage defekt container materiel, så ser vi os derfor ikke i stand til at godskrive Deres konto, men vil afvente Deres nærmere instruktion.

 

Hvis De har spørgsmål, står vi til Deres disposition.

 

Med venlig hilsen   Bøg Madsen a/s


J K EKSPORT FLYTTER 15/2-12
Ny adresse:
J. K. Export aps
Holkebjergvej 79
5250 Odense SV

Fra mandag den 20-02-2012 skal varer til J.K. Export aps indleveres hos Alex Andersen, Holkebjergvej 54, 5250 Odense SV

Med venlig hilsen - Kim Kowal-Andersen


GASA Blomsterselskabet Danmark A/S  meddeler at den nye gavletiket til Blomsterselskabet Odense, Lavsenvænget 1, port 138 er klar og kan bestilles hos Garta


Følgende ansatte er tilmeldt  kontaktdatabasen over indkøbere og sælgere ved danske salgsselskaber (sælgerdatabasen):

63100442 Jane Nielsen jln@greeenplus.dk
63100443 Bernard Audoux
ba@greeenplus.dk
63100444 Stefan Markussen
sm@greeenplus.dk
63100445 Louise Hansen
lha@greeenplus.dk
63100447 Poul Rasmussen
pr@greeenplus.dk
63100441 Hilmar Boeskov hb@greeenplus.dk


DANPOT C5

Næste orienteringsmøde er d. 28. februar i Århus og d. 6. marts i Odense. Tilmelding på www.inventio.dk under kurser - seminar - danpot c5 gå-hjem-møde

Øvrig info kan ses i gartnertidende nr. 4 - 2012 side 48

 


GASA GROUP 26.09.2011: Til vore leverandører

Til orientering så overføres Blomster Centrum A/S systemmæssigt til GASA Blomsterselskabet Danmark A/S med virkning fra 1. oktober 2011.
Begge selskaber ejes 100% af GASA GROUP Holding A/S.

Afdelingernes numre er:
8520, Cash & Carry 8871 4200 tast 5 (åbent mellem 06,00 & 12:00)
8541, Salgsvogn 1 (Steen) 6010 5185
8542, Salgsvogn 2 (Birger) 6010 5193

Dit salg til disse afdelinger vil således fremover blive til selskab 38 i DANPOT.
Bemærk, der er opsat ny indleveringsadresse, ”Sort port 138, Lavsenvænget” i selskab 38 nr. 14

Vi skal samtidig oplyse at der er indført ”nul tolerance’’ over for alle leverandører, det vil sige, vi ikke fremover vil modtage varer, der ikke er som aftalt. Det kan være manglende poser, stregkoder, dårlig kvalitet eller andet. Disse varer vil blive sendt retur for leverandørens egen regning.

Ovenstående iværksættes pr. d.d. da vi ønsker at hjælpe vores kunder til en lettere hverdag, uden problemer med varer fra GASA Blomsterselskabet Danmark A/S

Auktionen i Odense er en del af GASA Blomsterselskabet Danmark.
Auktion afholdes tirsdage og torsdage.

Vi ser frem til at fortsætte og udbygge det gode samarbejde vi har med Danske Gartnere og står naturligvis til rådighed med yderligere oplysninger.

Venlig hilsen GASA Blomsterselskabet Danmark A/S
Allan Hessel Area Manager t: +45 88 71 42 20 e: ah@blomsterselskabet.dk


Information til alle DANPOT-brugere udsendt sammen med kvartalsfakturaer d. 5. april 2011. Læs her.


Indleveringsbreve = Fakturaer og følgesedler.

I mange år har der altid været 3 ekspl. i et indleveringsbrev: blå original som lev. selv beholder - og gul forside med slørede priser og rød bagside med priser.
Ikke alle selskaber har brug for den røde, og nogen har slet ikke brug for noget som helst, da de afregner elektronisk.
Det er nu muligt at bruge laserprinter i stedet for gennemslags-matrixprinter, og det er muligt at foretage en individuel opsætning i DANPOT-programmet pr. selskab

Selskab

Ønsker ingen bilag

Ønsker kun følgeseddel uden priser

Ønsker kun faktura med priser

Ønsker både følgeseddel uden priser og faktura med priser

01. GASA GROUP Denmark A/S

 

X

 

 

04. Bøg Madsen A/S

 

X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11. Dipex Danmark A/S

 

 

 

X

12. DM Blomst A/S

 

 

 

 

09. EuroFlora Denmark ApS

 

 X

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15. Florex Export A/S

 

 

 

X

29. GASA YOUNG PLANTS A/S

 

X

 

 

17. Greemex Agency A/S

 

 

X

 

47. Valyoumax

X

 

 

 

17. J.K. Export ApS

 

 

x

 

19. Jens Holst Blomster Engros ApS

 

 

 

 

44. Plant Supply A/S

 

X

 

 

21. PLANTAS A/S

 

X

 

 

49. Plante Export Scandinavia ApS

 

 

X

 

 

 

 

 

 

43. ZenFlora A/S

 

X

 

 

 

 

 

 

 

58.  Danblumen

 

 

 

 

 

 

 

 

Young Flowers A/S

 

 

 

 X

Øvrige kunder har brug for den røde kopi til afregning.


NYT FORRETNINGSOMRÅDE FOR PLANTAS A/S            

 

 


På foranledning af den store franske havecenterkæde TRUFFAUT starter Plantas A/S en selvstændig division til servicering af TRUFFAUT og andre kunder / grossister i Frankrig . 
Greeen+ A/S
er stiftet af Plantas A/S sammen med Stefan Markussen og Frederik L. Boeskov og får domicil hos Plantas A/S på Højmevej 31 i Odense og starter aktiviteterne d. 1 Februar 2011 med foreløbig 4 ansatte – Jane L. Nielsen – Bernard Audoux – Stefan Markussen – Hilmar Boeskov. 

DANPOT-indbestillinger/afregninger samt administration og pakning foretages af Plantas A/S så de 4 ansatte i Greeen + A/S kan koncentrere sig om at øge salget af Danske potteplanter til det Franske marked.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til undertegnede på telefonnummer 21 46 87 02  Med venlig hilsen  Michael Honore  P.S. Telefon-fax og mailadresser til Greeen+ A/S kommer senere på ugen


Januar 2011               

Til alle leverandører,
Det er med stor beklagelse, at der er opstået problemer med betalinger fra Springflowers side. Det har vist sig at være IT problemer. Springflower har desværre ikke modtaget fakturaer. Vi anbefaler derfor at sende fakturaer pr. post eller mail til følgende adresse:

SPRINGFLOWER
Att : Michel Van Der Made
Noorpoldweg 20
1432 JH Aalsmer
Holland

eller pr. mail til:  michel.van.der.made@springflower.nl   eller  marlies.klicks@springflowerholding.nl   tlf. 0031 297 380 829  mobil 0031 610 027 152

Moms nr. intra NL 810357781B05
Springflower og Danpot arbejder for at forbedre denne mangel.
Vi undskylder meget de forsinkende betalinger.

Springflowers normale politik er betaling inden 60 dage.

Venlig hilsen fra  SPRINGFLOWERS SALGTEAM (FRANSK AFDELING).
"OGSÅ TIL DERES TILBUD"

Mr Laurent Minguely Directeur Commercial Danielle Leveque Commerciale
Tel: +31-0297.380.133 Tel: +31 297 380 139
Portable : +31 6 10 02 71 24 Portable : +33 6 42 06 33 20
           +33 6 80 01 45 26 Mail: danielle.leveque@springflower.nl
Mail : laurent.minguely@springflower.nl

Thierry Mardaga Commercial Valérie Assman Assistante
Tel: +31 297 380 139 Tel: +31 297 380 139
Portable : +33 6 65 29 13 16 Mail : valerie.assman@movrie.nl
Mail: thierry.mardaga@springflower.nl

Med venlig hilsen     Patrick Bunel Commercial  Tel: +45 66 16 14 65  Mobil 0045 29 16 90 60  Mail: patrick.bunel@springflower.nl


Januar 2011: Varsel om prisstigning fra 1. oktober 2011 for samtlige DANPOT-producenter

Den faste afgift på 1100 kr. pr. kvt. sættes op til 1400 kr. fra den 1. oktober 2011.
Beslutningen er taget på bestyrelsesmøde d. 5. jan. 2011.

Begrundelsen er stadig den, at der er en skæv fordeling af de indtægter der kommer fra henholdsvis producenter og salgsselskaber for de faste afgifters vedkommende.
Der er færre producenter og flere salgsselskaber end oprindelig forventet. Hensigten er en ligelig fordeling af udgifterne mellem producenter og selskaber på de aktiviteter der er fællesanliggende.

Aktuel prisliste kan altid ses på www.danpot.dk/prisliste


”Green Business & Logistic Intelligence”

Danske gartnerier og afsætningsselskaber vil være attraktive samarbejdspartnere og værdikæde for professionelle blomsterhandlere i Europa. I et nyt forstærket partnerskab afsøges mulighederne for vækst og værdiskabelse ved opbygning af integrerede netværk med fælles sortimentsplatform og leverandørportal, understøttet af nye efterspørgselsdrevne planlægnings- og styringsprogrammer samt værdibaserede designmodeller for forædlingsprocesserne. Dansk gartneri kan som regional producentregion i Europa blive mere attraktiv som leverandør til forsyningskæderne ved at synliggøre afsætningspotentialet, udvikle systematiske koblingsflader til aktørerne i aftalehandelsmarkedet samt kundedifferentierede færdigvareprodukter. Gartnerierne har mulighed for at opnå kommerciel bæredygtighed ved produktion til kundeordre i et transparent produktionsregime og stærkt partnerskab med de øvrige aktører i værdikæden.
Læs også her: http://www.danskeprydplanter.dk/files/pdf/til_medlemmerne/10.11.2010/orientering_om_green_business__logistic_intelligence_dp_temadag_10_november_2010.pdf


NY DANPOT-VERSION MED SQL-DATABASE.

Den længe ventede SQL-version af DANPOT pc-program til producenter er nu klar til at blive taget i brug. DANPOT DATA opfordrer alle til at tage versionen i brug hurtigt, da al support og kommunikation på den gamle BDE-version ophører senest ved udgangen af 2011. Men hvorfor ikke gøre det nu og få fordel at de mange ændringer der allerede er indarbejdet?
Alle fremtidige opdateringer vil kun komme i den nye version.

Versionen benytter en SQL-database, og den skal oprettes først. Det er meget vigtigt at du læser vejledningen grundigt, da der ikke er tale om en alm. opdatering, ligesom du har været vant til. Der er et stykke engangsarbejde der kun kører problemfrit igennem, hvis computerens styresystem er helt up-to-date. Vi anbefaler Windows 7, som har de fornødne moduler til database-installationen, men det kan køre under en opdateret Windows XP.

Systemet kan sættes op på flere måder:
1. Som sædvanligt på egen pc eller egen server
2. Program og database kan ”hostes” (lagres ) ude i byen af f.eks. Inventio.it. Der er andre firmaer der tilbyder samme service. De foretager så de fornødne opdateringer og sikkerhedskopieringer. Det kører over internettet.
3. Kun Databasen ”hostes” ude i byen. De foretager sikkerhedskopieringer, men du installerer selv de nye programmer lokalt.

Hvis din computer ikke kører Windows 7 eller ikke er opdateret i styresystemet eller har en gammel processor, eller har for lidt hukommelse, kan det være nødvendigt at opgradere eller udskifte den.
Vi kan selvfølgelig også tilbyde at levere en ny pc med det nye program installeret og alle data konverteret – lige klar til brug – til vore sædvanlige lave medlemspriser. Indhent venligst tilbud.
 


Nyt selskab på DANPOT:

Selskabsoprettelse på nr. 62 er udsendt

Landgard Blumen&Pflanzen GMBH
Veilingstrasse A1
47638 Straelen-Herongen

tlf. i Odense:  Klaus Fischer: 63188192 og Thomas Wiese: 63188193

Momsnr.: DE812573725

Danske Kr. eller Euro?
I starten vil DANPOT mest blive brugt til at 'se udbud'. Hvis der modtages ordrer via DANPOT fra selskab 62, vil de være i danske kr. og i selskabskartoteket skal du angive en momskode uden moms-% (ligesom Valyoumax).

Altså: udbud til selskab 62 skal være i danske kr. og ordrer fra selskab 62 vil ligeledes komme i danske kr., men afregning fra Tyskland vil være i Euro (jvf. deres medlemsbetingelser).

Hvis du handler direkte med Landgard, skal du vælge dit eget selskabsnr (f.eks. 162) og fakturere i Euro.


Valyoumax flytter

Fra onsdag d. 2. dec. 2009 flytter Valyoumax B.V. til Holkebjergvej 90, Højme, 5250 Odense SV
Tel. – fax og mail er uændret.

Med venlig hilsen / mit freundlichen Grüssen, Mikael Sand


 Nye telefonnumre på Plantas: klik her


Vedr.: Dansk Supermarkeds bestillingsdage i 2011.

Bestilling:                Indlevering:
--------------------------------------------
Mandag  kl. 11.40 Bilka:   Mandag  kl. 17.00
Mandag  kl. 12.40 Føtex:   Tirsdag kl. 17.00
Onsdag  kl. 11.40 Bilka:   Onsdag  kl. 17.00
Onsdag  kl. 12.40 Føtex:   Torsdag  kl. 17.00
Torsdag kl. 12.40 Føtex:   Fredag kl. 17.00
Fredag  kl. 11.40 Bilka:   Fredag kl. 17.00


I bedes altid være opmærksom på den dato der står på ordren. Planterne skal ALTID indleveres dagen før kl. 17.00 end påført dato.

Vedr. Netto: Ordren kommer onsdag/torsdag 2 uger før netto kampagne uger.
Eks. Kampagne uge 8. Ordre kommer onsdag/torsdag uge 6. Indleveringsdato står på ordren. Endvidere er det markeret på ordren om den er til Netto Danmark, Sverige eller Tyskland.

Ved eventuelle spørgsmål, venligst kontakt Mads Rye Christensen på tlf. 87783250 eller Peter Kousted på tlf. 87783220

Med venlig hilsen
Dansk Supermarked Indkøb     Peter Mouritsen, Indkøbschef


Dipex flytter indlevering fra mandag d. 15. juni til Holkebjergvej 74. Indleveringsadresse-ændringer udsendes fredag d. 12/6 kl. 16.


Vigtig meddelelse til ”COOP producenter”

Vi er i gang med at omlægge EDIFACT indbestillingen fra COOP, så vi fremover kan benytte COOP’s dessinnr. i stedet for den ordre EAN-Kode der har været anvendt hidtil.
I overgangsfasen er det derfor nødvendigt, at alle producenter, der modtager ordrer fra COOP indtaster dessinnr. korrekt på deres udbudslinier.
Dessinnr. skal indtastes på udbudsliniens emballagelinie i feltet ”Bemærkning”. Feltet er placeret umiddelbart til højre for feltet ”Ordre EAN-Kode”. 

Feltet må ikke forveksles med den almindelige udbudsbemærkning, der er placeret på periodeoplysningerne (Antal/Pris).

Idet vi regner med ændringen skal træde i kraft fra den 9. marts 2009, beder om at ændringen af  udbudslinierne er sket senest 27. februar 2009.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du naturligvis velkommen til at ringe til os.

Med venlig hilsen DANPOT DATA A/S


Plantepas:  08.01.09

GASA GROUP
beder os indskærpe, at der SKAL plantepas på alle kasser. Også selvom det er en lille ordre. Og uanset hvem det er til. Blomsterselskabet (nr. 38) bruger stregkoden til både lagerstyring og kundepakning. De øvrige selskaber kommer snart med.
Det er derfor vigtigt at ALLE opdaterer til nyeste version (1.312).
Sådan ser stregkoden ud til selskab 38:


Sælgerdatabase Danske Prydplanters sælgerdatabase vedligeholdes nu af DANPOT. Ønsker du at kontakte en eller flere sælgere, men ikke kender deres e-mail el. tlf.nr., kan du slå dem op i sælgerdatabasen. Du finder den på din Track&Trace-side. Kan du ikke huske login-navn, kan du få det oplyst hos DANPOT.

Databasen er såmænd blot et Excel-regneark, hvor man ved hjælp af ’Autofilter’ let kan søge de ønskede personer frem. F.eks. kan du meget let finde sælgere der varetager havecentre i Tyskland. Søg først på ’tyskland’ og dernæst på ’havecentre’. Så indeholder listen kun få navne, og du kan f.eks. lige ’klippe’ alle e-mail-adresserne ud og indsætte dem i ’Til’ i dit mailprogram.


Om Helligdagsindleveringer i år: se Danske Prydplanters hjemmeside: Helligdagsindleveringer


LANDEKODE
Må vi opfordre alle til at påsætte en landekode, når der faktureres manuelt. Alt for mange vælger land 0, og det kendes ikke og gør statistikkerne unøjagtige. Der vil senere blive lagt en spærring ind på land 0, så der skal tages stilling til land.


RABAT VED TIDLIG INDBESTILLING:

For leverandører: Der er mulighed for at motivere sælgerne til at indbestille tidligt ved at give rabat. Se ’Leverandørkartotek’ under ’Opsætning’ og Udbudsregistrering under ’Produktinf.’. (tryk F1 i felterne for hjælp).

For selskaber: Oplysningerne findes i udbudsfilen DNPUDBP1 (rabatbeløbet, f.eks. 25 øre) og i pDNPADR (skæringstidspunkt hhmm. F.eks. 1330 betyder rabat hvis ordre afgives
dagen før inden kl. 13.30)


Nov. 07: Låst pris

I juni orienterede vi om muligheden for 'Rabat ved tidlig ordreafgivelse' og 'Fastlåsning af salgspris'.
Især sidstnævnte giver anledning til mange forespørgsler på hvorfor ordrer afvises. Det skyldes at kontrollen på DANPOT-centralen er gjort mere effektiv nu.

Fastlåsning af salgspris.

Producenten kan i nyeste pc-version markere på en udbudslinie, at prisen ikke er til forhandling. Markeringen skal vises hos selskabet, og indkøber må derfor ikke afgive ordre til andet end den udbudte pris. De selskaber der ikke tilretter deres DANPOT-bestillingssystem, får ordren afvist på Centralen og får den tilbage som ’fejl, prisen er fastlåst’. Centralen kontrollerer at prisen ikke afviger fra udbudsprisen under hensyntagen til dato, mængderabat og rabat ved tidlig ordreafgivelse.
Der sendes ingen besked til producenten om at der er afvist ordrer.
Producenterne kan til enhver tid hurtigt fjerne markeringen.

Det vil være en fordel for selskaberne selv at kunne se denne markering, så der ikke sendes ordrer af sted, der alligevel bliver afvist.


16.08.07 Dansk Supermarked Indkøb:

I forbindelse med den nye opstart 30.08.2007 af indlevering til Netto hos Alex Andersen, Holkebjergvej 54, Port H + I, Højme, skal de varer, der indleveres, opmærkes på følgende måde:

I Selskabskartotek under 'Fakturering' skal man vælge ”Gavl & kolli pr. container”

 

Indleveringstider: Mandag – fredag senest kl. 10.00
                        Lørdag senest kl. 8.00


 


Føtex:

Opmærkning:

Nedenfor er illustreret hvordan varerne skal sorteres i stigende butiksnummerorden. Den viste cc-container er set fra siden med drejehjulene i højre side.Varerne pakkes i stigende butiksnummerorden fra nederste højre hjørne mod venstre pr. hylde.

Den ovenfor viste illustration er kun beregnet til at anskueliggøre rækkefølgen i selve pakkeprocessen. Der skal naturligvis stadig bruges de etiketter der kommer ud af DANPOT (obs. ny version af Eltron/Zebra formularer download pkt. 3 efter 20.09.06). Sådan skal etiketterne se ud:

Gavletiketter skal stadig påsættes efter gældende retningslinier, som tidligere er fremsendt.

Bemærk: Start allerede nu med de nye opmærknings regler!

Yderligere spørgsmål:
Kontakt  Dansk Supermarked indkøb Tlf. 89444444 el. Alex Andersen  Tlf. 86242151

Med venlig hilsen, Dansk supermarked blomsterindkøb, Lars Schiødt, Indkøbschef


27.01.2006: Valyoumax - og evt. andre selskaber der skal faktureres UDEN moms:
I momskartoteket skal du oprette en momskode uden moms-% (f.eks. momsnr. 99) og denne kode skal efterfølgende tilknyttes det oprettede selskab på fanebladet "Afgifter".  


DANPOT LANDESTATISTIK

Det har altid været et ønske at kunne få meget præcise og pålidelige branche-statistikker. Hidtil er disse statistikker blevet udarbejdet af AfP ud fra selskabernes egne manuelle indberetninger, med deraf følgende muligheder for fejl.

DANPOT DATA opsamler mange data og kunne udarbejde den samme statistik, hvis blot alle selskaber var med i DANPOT. Men det bliver nu alligevel muligt for DANPOT DATA at udarbejde pålidelige statistikker over branchens omsætning, idet nyeste version af DANPOT pc program 1,207, opsamler data fra telefonisk modtagne ordrer, som vi hidtil har manglet.

DANPOT sikrer fuld fortrolighed (jvfr. systemaftalens § 17) og garanterer at dataene kun bruges til totale omsætningsstatistikker, således at det f.eks. ikke er muligt at se hvad de enkelte leverandører el. selskaber omsætter for.

Statistikken opgøres en gang om måneden og er opdelt på eksportlande.
Alle betalende "medlemmer" af DANPOT kan få adgang til statistikkerne, og adgangen sker på DANPOTs hjemmeside www.danpot.dk/statistik. Password er udsendt.

Opfordring til selskaber:
For at sikre at statistikkerne bliver brugbare, skal samtlige selskaber kontrollere de landekoder (i kundekartoteket), der påføres ordrerne. Ved telefonisk afgivne ordrer skal landekode også opgives (hver gang).

Opfordring til leverandører:
Manuelle ordrer skal have indtastet en landekode. Programmet er blevet ændret, så man automatisk kommer ned til feltet til landekode. Husk at få oplyst land hver gang der modtages ordrer til manuel indtastning!


11.11.04 Leverandører vedligeholder sine egne stamdata på DANPOTs hjemmeside direkte fra DANPOT-programmet:

Generelle stamdata hentes fra Leverandør-kartoteket.

Kulturer hentes fra  Vare-kartoteket:
   (Find fanebladet Prod.Reg. og skriv 2005 under År og sæt et 'flueben' i en af månederne.)
 
   (brug samme årstal ved alle kulturer. Selve årstallet og månederne er ikke vigtige, da de pt. ikke bruges)

Rettelserne vil kunne ses på internettet efter ca. 15. min.


14.05.04: HANDEL med Holland. Klik her for at se forudsætninger og regler.


retur til www.danpot.dk 

http://www.pi.dk/cgi-bin/Count.cgi?df=www.danpot.dk.opslag9209040107,10245190307,016568230708