SYSTEMSTATUS

Danpot har normal drift. 
For hjælp kontakt tlf. 6617 4716 eller grower@inventio.it
  • slide2
  • slide4
  • slide1
  • slide3

Opslagstavlen

Her kan du finde de seneste informationer.
Senest opdateret den 28.07.2017

_______________________________________________

Samarbejde mellem Danblumen og S-Blommor      Danblumen logo

Vi er glade for at fortælle, at S-Blommor i Stockholm har valgt DanBlumen som fremtidig samarbejdspartner for alle danske varer, og har første vareafgang herfra mandag den 31. juli 2017.

For at løfte denne opgave har vi ansat Klaus Andersen, med første arbejdsdag ligeledes den 31. juli 2017

Venlig hilsen
Visti Egelund
DanBlumen A/S

_______________________________________________

Ny version af Danpot SQL, version 2.202b  danpotlogo tjektegn 180

Der er den 5.07.2017 dannet en ny version af Danpot SQL klient programmet, version 2.202b . 

  • Slette UDF linjer i ordremodtagelsen, der ikke slettes automatisk ved send/hent
  • Pottestørrelse skal være større end 0 i udbudsregistreringen, tidligere kunne man rette til 0.
  • Special symboler som f.eks. ™ (TM) vil blive fjernet fra bemærkninger og  andre tekstfelter ved kommunikation til Danpot €, $, £, ©, ®, ¥ og @ kan godt sendes med
  • Indbestiller tilføjet som felt i Salgsstatistikken

Der foretages en konvertering af data.  Hvis du kører Danpot fra flere pc'er skal alle opdateres samtidig.

Husk at tage backup dagligt, og inden opgradering.

Ved problemer kontakt Danpot support på tlf. 6617 4716 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

_______________________________________________

GASA GROUP og Plantas Group indgår aftale, der styrker begge virksomheder.

GASA GROUP’s aktivitet for Cash & Carry og auktioner i Danmark, i daglig tale kaldet ’Blomsterselskabet’, afsætter planter og snit til det professionelle segment på det danske marked. Denne aktivitet overdrages delvist pr. den 1. juli 2017 til Plantas Group. Aftalen omfatter overdragelse af alle Blomsterselskabets forretningsområder i Ålborg samt Cash & Carry i Odense og Århus. Auktionen i Århus fortsættes ikke efter den 1. juli 2017, hvilket vil sige, at sidste auktionsdag i Århus er torsdag den 29/6 2017. Det direkte salg og auktionen i Odense fortsætter under GASA GROUP.

Begge parter anser aftalen som positiv for den videre udvikling af begge virksomheders strategi.

Plantas Group: "Plantas Group er i forvejen en stor udbyder af blomster på det danske marked. Med købet af aktiviteterne cementerer vi positionen yderligere, og vi glæder os til at integrere aktiviteterne i vores nuværende set-up" udtaler Administrerende Direktør, Michael Honoré.

Direktør, Morten Bondgaard supplerer: "I Århus flytter vi pr. 1. juli 2017 det eksisterende Cash & Carry på Havkærvej over til vores egen lokation i Grydhøjparken, drevet som et 24/7 timers Cash & Carry i regi af Pro Flora, der henvender sig til den professionelle blomsterhandler.

Samme koncept vil vi adoptere på Lavsenvænget i Odense, hvor Blomsterselskabets Cash & Carry omdannes til et Pro Flora Cash & Carry.

I Ålborg driver vi auktionen videre med samme gode service for kunderne som hidtil. Herudover etablerer vi på Frederikstadvej også et Pro Flora Cash & Carry, som hidtil har været drevet på Atletikvej i Svenstrup." slutter Morten Bondgaard.

GASA GROUP: Med dette frasalg ønsker GASA GROUP fortsat at skærpe fokus og ressourcer på virksomhedens hovedaktivitet, som er afsætning til eksport samt til retailkunder på hjemmemarkedet. Samtidig står GASA GROUP over for en flytning til nyt domicil, hvor et yderligere fokus på forretningsområderne, Retail, Wholesale og Young Plants, vil være prioriteret.

GASA GROUP har gennem flere år tilpasset Blomsterselskabets aktiviteter, og de sidste 2 år har det givet et positivt resultat. Aktiviteten står nu klar til nye strategiske tiltag.

Det er derfor glædeligt for GASA GROUP - efter at have afsøgt markedet -, at vi med dette frasalg kan give Blomsterselskabets medarbejdere en ny arbejdsgiver, som har dette forretningsområde som kerneforretning - samtidig med, at vi retter fokus på vores egen kerneforretning og skærper det kommercielle set-up i GASA GROUP.

Begge parter ser med positive forventninger frem til Blomsterselskabet i nye rammer. Evt. spørgsmål kan rettes til undertegnede.

Direktionen GASA GROUP

Niels Søren Rasmussen, CEO @: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den./ M: +45 2675 6876

Claes Riber, Deputy CEO/CFO @: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den./ M: +45 2177 6688

Daniél Vesterlund, COO @: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den./ M: +45 2720 1514

Direktionen Plantas Group

Michael Honoré, Adm. Direktør @: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den./ M: +45 2146 8702

Morten Bondgaard, Direktør @: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den./ M: +45 5194 3211

 gasagroup logoPlantas

 

_______________________________________________

Kære producenter og selskaber

Tirsdag den 23. maj 2017 kl. 19.00 – 24.00 vil Danpot centralen være nedlukket pga. service på servere. I dette tidsrum kan der således ikke sendes og medtages ordrelinjer.

Når der igen er normal drift vil det bliver informeret på Opslagstavlen på http://danpot.dk/information/opslagstavlen

Er der spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at kontakte Danpot supporten på 66 17 47 16 eller sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..  

Venlig hilsen

Danpot support 

 

_______________________________________________

Plantas, indleverings adresser Holkebjergvej                         Plantas      

Grundet pladsmangel har vi lejet ekstra plads på Holkebjergvej 74.
Dette betyder ændring af indleveringsadresse på alle danske kunder, MED UNDTAGELSE AF: 104 (REMA) og 147;156 (to salgsvogne tilhørende Højmevej)
Disse tre kunde-numre er stadig til indlevering Højmevej.

Vi vil, fra og med 1. maj 2017, skrive nedenstående i bemærkningsfeltet på de berørte kunder:
            NY INDLEVERINGSADRESSE
            HOLKEBJERGVEJ 74 PORT 48-53
            MØRKEGRØN GAVL ETIKETTE

Nedenstående to gavl-etiketter kan benyttes til opmærkning, og kan købes hos GARTA fra uge 18/2017
gavletiket plantas sverige   gavletiket plantas

Venligst vær særlig opmærksom på at få varerne TYDELIGT opmærket.

Tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
PLANTAS A/S
Kim Grimstrup

_______________________________________________

Ny version af Danpot SQL, version 2.201d  danpotlogo tjektegn 180

Der er den 26.04.2017 dannet en ny version af Danpot SQL klient programmet, version 2.201d . 
Mindre rettelser vedr. overskrifter på afregningsliste, pakkeliste m.v.
Styring af farveskift bl.a. ved valg af kundespecifikke etiketter.
Øget antal selskabsnumre til gartnerbrug, yderligere interval 8.001 til 9.999

Der foretages en konvertering af data. 
Hvis du kører Danpot fra flere pc'er skal alle opdateres samtidig.

Husk at tage backup dagligt, og inden opgradering.

Ved problemer kontakt Danpot support på tlf. 6617 4716 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

_______________________________________________

Plantas, indleveringstidspunkter                                  Plantas      

Til vore leverandører.

Plantas A/S har gennem de senere år oplevet stadig stigende problemer med alt for sene leveringer af danske potteplanter på vore terminaler på Højmevej og Holkebjergvej.

Konsekvensen er sene afgange for eksportbilerne, og deraf følgende meget utilfredse kunder.
Herudover oplever vi vrede eksport chauffører og egne ansatte der arbejder under helt urimelige vilkår med op til 18 til 20 timers mødetid.

Vore sælgere er på alle eksportmarkeder naturligvis fortsat indstillet på at yde det ypperste for at sælge danske potteplanter.

Vi må derfor på det kraftigste opfordre alle vore leverandører til at overholde respektive leveringsfrister.
Som det også fremgår af skrivelse fra Flora Dania bliver problemstillingen her i højsæsonen ikke mindre af, at det er besluttet at ombygge afkørsel 52 ved Højme.

Plantas A/S vil naturligvis være løbende i dialog også med indtrans-vognmændene så alle led i logistik-kæden optimeres.

Herudover ændrer vi vores Danpot set-up så der fremover er tre tidsvinduer for leveringer: kl. 10:00, 12:00 og 14:00
Indlevering kl. 10:00 gælder for ordrer afgivet dagen før, indtil kl. 15:30 i overensstemmelse med Danpot's regler.

Vi håber på jeres forståelse, og ønsker alle et rigtig godt forårssalg.

Michael Honoré                  Kim Grimstrup

               Plantas      

_______________________________________________

 

Opdater din Danpot SQL klient       danpotlogo tjektegn 180

Vi har konstateret stigende problemer med labels, der ikke bliver udskrevet korrekt.
Dette gælder især de danske bogstaver æ, ø og å.
Problemet skyldes ofte, at man benytter en forældet udgave af Danpot-klienten. Versionsnummeret ses i Danpot-programmets øverste linie, hvor der f.eks. kan stå "Danpot 2.200".
Vi vil derfor bede om, at man snarest muligt får opdateret sit Danpot-program til den nyeste version.
Dette gælder især, hvis gartneriet benytter en version lavere end 2.100.

Husk at tage en backup inden opdateringen. I Danpot-programmet vælges
Filer --> Bakup --> Backup til en arkiv-fil
Vælg en passende placering af din backup, gerne på et eksternt medie, f.eks. en usb-pind, som efterfølgende af sikkerhedsmæssige årsager fjernes fra pc'en.

Opdateringen kan hentes gratis fra Danpots hjemmeside www.danpot.dk
Under Information --> Download/login --> Brugernavn "Danpot" og password "2141"

Vælg den øverste Opdater-knap (exe) ved teksten "Danpot nyeste SQL-version".
Når programmet er downloadet skal det køres. Her vil opdateringsprogrammet som udgangspunkt foreslå "c:\Danpot"
Hvis dit Danpot-program ligger på et andet drev skal du rette dette.
Herefter installeres den nyeste version 2.200a af programmet.
Første gang Danpot-programmet startes efter opdateringen vil programmet bede om at konvertere data. Svar ja/ok til dette.

Dermed er gartneriet opdateret til den nyeste version. Hele processen tager normalt kun få minutter.

Hvis gartneriet kører en netværksløsning eller anden speciel opsætning, så kontakt jeres it-ansvarlige.

Har du problemer eller spørgsmål, så kontakt Danpot support Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller tlf. 66174716

Vi ønsker alle et godt forårs-salg

danpotlogo tjektegn 180

 _______________________________________________

Coop Danmark organisationsændring       coop logo 

Se hele meddelelsen her. English version
Med sigtet at styrke den samlede værdikæde og specifikt den kommende rejse på sortiment og sortimentsudvikling for hele Coop har Coop gennemført en organisationsændring, der berører den daglige kontakt med vore leverandører.

Ændringen betyder i hovedtræk,

  • At de tidligere 3 kategoriorganisationer; Food, Frugt/Grønt & Blomster samt Nonfood/Nearfood samles til 2 kategori-organisationer benævnt Food og Non- og Nearfood
    Foodorganisationen under ledelse af Fooddirektør Michael Christensen og Non- og Nearfood organisationen under ledelse af Non- og Nearfooddirektør Jan Adolfsen. Det ledelsesmæssige ansvar for Frugt, Grønt & Blomster varetages fortsat af kategoridirketør Peter Løth med reference til Fooddirektør Michael Christensen
  • Irmas vareafdeling integreres i Coops kategoriorganisation. For at sikre Irmas varesærpræg og håndtering af mindre leverandører vil der være et særligt Irma setup indenfor rammerne af Coop Food. Se vedhæftede organisationsdiagram.
  • At Coops kvalitetsafdelinger på hhv. Food og Nonfood samles til en afdeling med ansvar for Coops kvalitetssikringsarbejde på det samlede sortiment til videresalg. Fremadrettet vil afdelingen være ledet af Kvalitetschef Malene Teller Blume.
  • At der etableres en samlet private label og marketingenhed. Teamet bliver ledet af Brandmarketingchef Jesper Frederiksen med reference til Non- og Nearfooddirektør Jan Adolfsen

Overordnede organisationsdiagrammer ses her.
Ændringerne i Coop kategoriorganisationen er trådt i kraft.
Integrationen af Irmas vareafdeling træder i kraft pr. 1.4.2017.

Spørgsmål til ændringerne kan rettes til undertegnede.

Med venlig hilsen

Fooddirektør Michael Christensen (5221 3026)
Non- og Nearfooddirektør Jan Adolfsen (5159 2901)
Kædedirkeør Irma Søren Steffensen (5221 2801)
Coop Danmark A/S
www.coop.dk

_______________________________________________

Coop RFID-tags på ½-CC-container       coop logo 

Efter 27.02.2017 modtager COOP kun ½-CC-containere mærket med rfid-tag. 
Se coop's skrivelse til leverandører samt vejledning fra Container-Centralen.

_______________________________________________

Ny version af Danpot SQL, version 2.200a 

Der er dannet en ny version af Danpot SQL klient programmet, version 2.200a . 
Rettelse vedr. dannelse af subtotaler i afregningsliste.
Versionen er fuldt kørende på alle versioner af Windows 7, 8 og 10, og kan hentes under Information --> Download

_______________________________________________

Ny version af Danpot SQL, version 2.200 (Win 10)

Vi har dannet en ny version af Danpot SQL klient programmet, version 2.200 (Win 10). 
Versionen er fuldt kørende på alle versioner af Windows 7, 8 og 10 og kan hentes under Information --> Download
Versionen løser bl.a. problemer vedr. mix-vedligeholdelse.

Der foretages en konvertering af data.
Hvis du kører Danpot fra flere pc'er skal alle opdateres samtidig.

Husk at tage en daglig backup, og inden opgradering.

Ved problemer kontakt Danpot support på tlf. 6617 4716 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

danpotlogo tjektegn 180

 


_______________________________________________

Florex logo         pls logo
Nye indleveringsrutiner Florex og PLS denmark ApS. 

Til vognmænd og leverandører

Pr. 1. januar 2017 ændres der på vore indleveringsrutiner.

Varer til Florex Export A/S og til PLS denmark ApS, skal venligst indleveres i portene nr. 36 - 39, på Holkebjergvej 74.
Opdateret indleveringsadresse udsendes af Danpot den 30/12-2016.

Ved samme lejlighed henstilles der til at vognmænd kun i meget begrænet omfang ombytter varer i indleveringsområdet.

Vi vil gerne benytte lejligheden til at takke for godt samarbejde, og ønsker alle en glædelig jul samt et godt nytår.

Med venlig hilsen
David Hey
Florex Export A/S
Holkebjergvej 74
DK - 5250 Odense SV
tlf. +45 63 170 170
web: www.florex-export.dk 

Florex logo    pls logo

_______________________________________________

Ny version af Danpot SQL, version 2.102a (Win 10)

Der er kommet en ny version af Danpot SQL klient programmet, version 2.102a (Win 10).
Versionen er fuldt kørende på alle versioner af Windows 7, 8 og 10.
Opdateringen kan hentes under Information --> Download

Rettelser/Ændringer:

I pakkelister kan man nu få udskriftssted med.
Udskrift af kundespecifikke etkettter og standard etiketter fra "Ekspedition" --> "Vare-etiketter" får nu fakturanr. og Varenr. på printjob-navnet.
ver 2102a billede1


Fxxxxxx for Fakturanr. og Vxxxxxxx for Varenr.
Fakturanr. forudsætter at ordren er faktureret.

ver 2102a billede2

I leverandørkartoteket er markeringen EUREPGAP ændret til GLOBALGAP


Teknik:
Der er samtidig kommet "mange" nye 16.x dll'er, så man kan med fordel slette gamle 13.x og 10.x inden installation

ver 2102a billede3

Ved problemer kontakt Danpot support på tlf. 6617 4716 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

danpotlogo tjektegn 180

_______________________________________________

Microsoft Dynamics C5 2012 fortsætter som leje-løsning til år 2021, men ...

Til nuværende Danpot C5-brugere og potentielle Danpot C5 brugere

Microsoft meddelte tidligere på året, at muligheden for at køre Microsoft Dynamics C5 2012 som lejeløsning blev forlænget indtil den 01. januar 2021. Herefter ophører Microsoft med dette produkt og man vil som bruger skulle skifte til alternativ ERP-platform (fx. Microsoft C5 2016 eller NAV 2016) - medmindre man ejer sin egen C5-licens.

Nuværende Danpot C5-gartnerier
For god ordens skyld vil Danpot Data A/S gentage beskeden, som Inventio.IT sendte ud i sommeren 2016, nemlig muligheden for, at gartnerier med lejede Danpot C5-løsninger køber en C5-licens, som man evt. kan vælge at aktivere efter den 01. januar 2021, således at man kan fortsætte med sit hidtidige system nu blot med egen server (serveren kan enten stå i gartneriet eller blive hostet hos en IT-leverandør).
Prisen for en C5 grundpakkelicens er ca. DKK 2.500,00. Har man en aktiveret C5-licens kan man altid tilkøbe moduler, brugere og database. C5-licensen vil imidlertid skulle købes inden den 31. december 2016 og herefter deponeres til eventuelt senere brug.

Potentielle Danpot C5-gartnerier
Er man et gartneri, der overvejer at implementere Danpot C5 skal man ligeledes erhverve sig en C5-licens inden årsskiftet for at kunne komme på Danpot C5-løsningen efter den 31. december 2016, hvor det ikke længere er muligt at leje C5-licenser eller købe en C5-licens.

Hertil skal imidlertid suppleres med en kommentar om, at der i forbindelse med en omlægning fra leje til egen server-løsning må forventes omkostninger i forbindelse med konverteringen, samt at der med egen server-løsning vil skulle betales for den anvendte databaseplads, der afhængig af gartneriets størrelse kan være en bekostelig affære. Priser på C5-licenser og databasebehov kan oplyses af gartneriets IT-leverandør (Inventio.IT, Netplan, g-it m.fl.).


Således to datoer, at man som nuværende eller potentiel Danpot C5-bruger skal være opmærksom på:
- 31. december 2016: Seneste frist for erhvervelse af MS Dynamics C5 2012-licens
- 01. januar 2021: Ophør af MS Dynamics C5 2012 som leje-løsning.

Nuværende Danpot SQL-brugere
Slutteligt skal der gøres opmærksom på, at gartnerier, der kører med den oprindelige Danpot SQL-løsning, ikke påvirkes af ovenstående.
Danpot SQL-løsningen forsætter som hidtil og serviceres indtil andet oplyses.

Bestyrelsen i Danpot Data A/S er i skrivende stund ved at udarbejde stragtegien for den fremtidige Danpot-platform.
Med udfasningen af Microsoft Dynamics C5 2012-løsningen er det bestyrelsens hensigt at finde alternative løsninger til, hvorledes de udviklede planlægningsmoduler fremadrettet kan integreres så der sikres en bæredygtig løsning også efter 2021.

Skulle der være eventuelle spørgsmål er man velkommen til at kontakte undertegnede eller bestyrelsen i Danpot Data A/S.

Med venlig hilsen

Peter Larsen-Ledet
Danpot Data A/S
tlf. 6317 3450

danpotlogo tjektegn 180

 

_______________________________________________

Gartneriet 3kanten A/S lejer NiDos gartnerier pr. 1. januar 2017.            3kanten nytlogo u lev nr small
Efter mange gode år i branchen stopper Gartneriet NiDo sin produktion, for at gå nye veje, og lejer pr. 1. januar 2017 drivhusene ud til Garteriet 3Kanten A/S.

Dorte og Niels Jensen fra Gartneriet NiDo ønsker at takke gode kunder, leverandører, samarbejdspartnere og kolleger gennem snart 30 år for godt samarbejde, og ønsker dem alt godt i fremtiden.
Ligeledes ønskes Gartneriet 3Kanten held og lykke fremover.

Gartneriet 3Kanten ønsker at udvide produktionen, for at imødekomme kundernes ønsker og behov.
Desuden har overtagelsen, af Gartneriet Pilevangs småplante- og færdigvare-produktion af Pelargonia Royal krævet yderligere arealer.

Gartneriet NiDo Gartneriet 3Kanten A/S     3kanten nytlogo u lev nr small
Søndergade 67 Grønnegyden 148
5450 Otterup 5270 Odense N
Tlf. 6482 4717 Tlf. 6595 5313



 

 

_______________________________________________

Organisationsændring i Coop blomster            coop logo

Kære leverandør og samarbejdspartner
Jeg kan herved meddele, at katergorichef på området Blomster, Ketty Lohmann efter 35 års ansættelse i Coop, har taget imod nye udfordringer uden for virksomheden.
Ketty tiltræder den 1. november en stilling som Key Account Manager i Nelson Garden.
Der skal herfra lyde en stor tak, for den store indsats og det altid høje engagemenet Ketty har udvist i Coop.
Ketty ønskes stort tilllykke med de nye spændende udfordringer.
Jeg kan samtidg med glæde meddele, at Mette Ruud Nielsen, 35 år, pr. 11. oktober er ansat som kategorichef på området Blomster.
Mette har i en stor del af hendes karriere arbejdet med blomster og planter, dels som indkøber i Dansk Supermarked, afdelingschef Hus & Have i Bilka Hundige samt butikschef i Platorama og Plantasjen (Bergen).
Mette har senest været ansat hos Urtekram International A/S, hvor hun har været New Business Manager og Key Account Manager.
Jeg glæder mig til samarbejdet - tag godt imod Mette.

Mette kan kontaktes således:
Mette Ruud Nielsen
Kategorichef Blomster
dir.: +45 4386 4081
mob.: +45 5159 4081
mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 


Venlig hilsen
Peter Løth
Kategoridirektør, Coop Danmark A/S
Roskildevej 65, DK-2620 Albertslund
Phone: +45 4386 4386
Mobila: +45 5221 4074
E-mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 

_______________________________________________

Danpot-programmet bliver fanget af Symantec antivirus 

Vi har konstateret at Danpot-programmet kan blive fanget af antivirus-programmer, aktuelt Symantec.
Hvis du har problemer i denne retning, så åbn antivirus-programmet, find undtagelses-filteret og tillad Danpot.exe
Kontakt evt. Danpot-support på tlf. 6617 4716 for yderligere hjælp.
19.10.2016
Opdateret 20.10.2016:
Seneste version af Symantec databasen skulle tillade Danpot-programmet igen.
Opdater Symantec.

_______________________________________________

Planlagt nedlukning af Danpot centralen fredag 14. oktober 2016 

Normal drift er genoptaget. Alle servere er nu forbundet til UPS strømforsyning.
For at forbedre sikkerheden i forbindelse med strømnedbrud skal vi have fysisk flyttet to af vore servere til et lokale med UPS strømforsyning, som tager over i en periode når den eksterne strømforsyning udebliver.
Flytningen er planlagt til fredag 14. oktober 2016 kl. 16:00.
Vi forventer at være klar med normal drift igen senest kl. 17:30, og beklager de gener som lukningen måtte medføre.
Status vil løbende fremgå af opslagstavlen.
Er der spørgsmål til ovenstående, så kontakt Danpot support på tlf. 66 17 47 16 eller mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 

Venlig hilsen

Inventio.it / Danpot support
danpotlogo tjektegn 180

_______________________________________________

Planlagt nedlukning af Danpot centralen 27. september 2016
Problemer med øreafrunding på enhedspriser fra flere selskaber


Nedlukningen er overstået, og normal drift er genoptaget.
I forbindelse med rolleskifte mellem to af vore servere, opstod der problemer med øreafrunding af enhedspriserne fra flere selskaber.
Problemet er løst.
For de ordrer der er blevet accepteret med for lav pris, anbefaler vi at gartneren i Danpot-systemet danner en manuel kreditnota med den forkerte pris, og laver en ny manuel faktura med korrekte pris for at få korrigeret bogføring og statistik.
Skulle der være ordrer, som ikke er kommet frem elektronisk, anbefaler vi ligeledes at oprette ordren manuelt i Danpot-klienten for korrekt bogføring og statistik.
Vi har desværre ikke mulighed for at lave en automatisk løsning.
Selskaberne vil afregne til korrekt pris, også hvis ordren ikke er nået elektronisk frem til gartneren .

Vi beklager de ulemper problemerne måtte have medført.

Er der spørgsmål til ovenstående, så er du meget velkommen til at kontakte Danpot supporten på tlf. 66 17 47 16 eller send en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 

Venlig hilsen

Inventio.it / Danpot support

danpotlogo tjektegn 180

_______________________________________________

Ny ejerstruktur i Danpot Data A/S            danpotlogo tjektegn 180       floradania org     

Pr. 29. juni 2016 overtog Flora Dania, som en del af foreningens Strategi 2015-2017, den resterende aktiepost i Danpot Data A/S fra GASA Group A/S.
Flora Dania besidder dermed i dag den samlede aktiekapital i selskabet Danpot Data A/S og vil fortsat udvikle platformen til gavn for branchen. Driften vil fotsat blive varetaget af Inventio.IT A/S.

I og med Flora Dania nu besidder hele aktiekapitalen, vil bestyrelsen fremadrettet blive sat af bestyrelsen i Flora Dania. 
Direktionen består uændret af direktør Peter Larsen-Ledet.
Eventuelle spørgsmål kan rettes til bestyrelsesformand Niels Søren Rasmussen, næstformand Thomas Offer Madsen eller direktør Peter Larsen-Ledet.

God sommer !

danpotlogo tjektegn 180

danpot.dk/info/om-virksomheden

 _______________________________________________

 

Plantas Group A/S køber Greeen+ A/S                                  Plantas       greeenplus

Det er med stor glæde vi kan annoncere at Plantas Group A/S per 1. juli 2016 har købt 80% af aktierne i Greeen+ A/S.

Den fremtidige ejerstruktur bliver således Plantas Group A/S med 90% og Stefan Marcussen med 10%.

Sælger af aktierne Frederik Boeskov fortsætter aktiviteterne i Greeen+ UK Ltd. uforandret.

Greeen+ A/S og Plantas Group A/S har siden starten i 2011 haft et solidt og dybt integreret samarbejde om de primære markeder Frankrig, Belgien og Italien, og med den gode og positive udvikling der har været i selskabet både i omsætning og indtjening er købet af aktierne en logisk og god beslutning for begge parter.

Hilmar Boeskov, som har været direktør for Greeen+ A/S siden starten, forsætter i selskabet frem til 28. februar 2017. Herefter overgår Hilmar til en post i bestyrelsen.

Som ny direktør har vi udnævnt Claus Højgaard. Claus vil overtage det operative ansvar fra 1. juli.
Claus har med sine mange kompetencer haft en rigtig god udvikling i Plantas A/S, og vi ønsker Claus al mulig held og lykke med de nye udfordringer.

Claus får reference til Morten Bondgaard, mens Michael Honoré fortsætter som formand for bestyrelsen.

Med Greeen+ A/S som en del af Plantas Group A/S håber vi at kunne fortsætte den gode udvikling og tilføje nye dimensioner til gavn for selskabets kunder samt de engagerede medarbejdere.

Har du spørgsmål til ovennævnte er du velkommen til at kontakte Morten Bondgaard på 51 94 32 11 eller Michael Honoré på 21 46 87 02.



Michael Honoré         Morten Bondgaard

Plantas        greeenplus

_______________________________________________

Danpot og Windows 10
Som informeret i nyhedsbrev den 22. marts 2016 anbefalede Danpot ikke at opgradere til Windows 10 for de PC’er der anvender Danpot klientprogrammer. Der var konstateret forskellige problemer i forbindelse med opgraderingen.
Vi har i den mellemliggende periode opdateret flere PC’er med Windows 10 og kan nu godt anbefale denne opdatering med de forbehold, der er angivet i nedenstående punkter.

Vær opmærksom på disse punkter inden Windows 10 opgradering

Inden du siger ok til Microsofts tilbud om gratis opdatering af dit nuværende styresystem til Windows 10, er der et par punkter vi vil gøre opmærksom på:

  • Parallelport-printere, der er koblet direkte på PC’en, kan ikke køre på Windows 10. 
    Dvs. at ældre printere (typisk OKI), uden USB- eller netværkstilslutning IKKE kan udskrive efter en opgradering, medmindre tilslutning sker via en printserver.
  • Modtager du i dag SMS/I-varsel når der kommer ordrer, kan vi ikke garantere at dette kører problemfrit efter opgradering. 
    Opstår der problemer, kan vi tilbyde en ordning, hvor SMS sendes direkte fra Danpot, uden om programmet I-Varsel.
    Her vil der dog ikke kunne skiftes mellem mobilnumre som ved I-Varsel.
  • Den gamle version af Danpot kan ikke køre på Windows 10. 
    Det vil derfor være nødvendigt at opgradere til SQL- eller C5-versionen af Danpot-programmet, inden opgradering til Windows 10. 
    Den gamle version kan kendes på at den har et versionsnummer 1.3xxx i toplinien.
  • Printeropsætning generelt KAN give problemer efter opgradering.
    Kontakt Danpot supporten for evt. løsning, og vælg et opgraderingstidspunkt hvor der er tid til at løse eventuelle problemer.
  • I forbindelse med opgradering af PC’en til Windows 10, bør Danpot SQL program og data opdateres til nyeste version. 
    Seneste version findes www.Danpot.dk under menupunkt    Information-->Download-->Login

Husk at tage backup af databasen inden opgradering af Danpot SQL.

  • Det er vores erfaring, at der kan være problemer med 3. parts software som f.eks. vpn software, antivirus og andre ældre versioner af software.
    Det kan evt. være en fordel at af-installere disse inden opdateringen.
  • Microsoft har stillet i udsigt at den gratis periode for opgradering af Windows 7 og Windows 8 til Windows 10 slutter d. 29. juli 2016. 
    Hvad prisen efter denne (første års) gratis opdatering vil blive, er endnu uvist.

Er der spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at kontakte Danpot supporten på 66 17 47 16 eller sende en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Vi skal gøre opmærksom på, at hjælp til opdatering af Windows 10, opdatering af Danpot klientprogrammer, installation og fejlfinding af printere etc. ikke er indeholdt i den gratis Danpot support og vil blive faktureret efter forbrugt tid.

Ønsker du hjælp står vores IT afdeling klar på telefon 70 26 98 99 eller send en mail til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den..

Venlig hilsen
Lars Johansen
Danpot suppoert / Inventio.it A/S 

 danpotlogo tjektegn 180  inventio logo

 

_______________________________________________

Florex logo

Danpot stregkoder.                                                                                                                                                                  Odense d. 4.4.2016.

Vigtigt.

Til vore Danpot leverandører.

Enkelte af vore kunder er begyndt at efterspørge stregkoder på kasser bestilt via danpot, hvilket automatisk vil fremgå af vore fremsendte bestillinger på danpot.

Vi vil gerne understrege at det er vigtigt at  Kollietiketten bliver påsat hver enkelt kasse og ikke kun enkelte kasser!

For at skubbe processen rigtigt i gang, vil vi her i starten skrive vores ønske i besked feltet, ved hver ordre afgivelse.

Vi takker på forhånd for samarbejdet.

Med venlig hilsen

FLOREX EXPORT A/S
Arne Jakobsen & David Hey

Florex Export A/S
Holkebjergvej 74
DK – 5250 Odense SV
Tlf: +45 63 170 170
Fax: +45 63 170 180
Web: http://www.florex-export.dk

_______________________________________________


Logo FleuraMetz

Kære Leverandør

Den 4. april flytter FleuraMetz Danmark lokaler og åbner ny stor butik på Copenhagen Markets i Tåstrup.

Rent praktisk betyder det, at alle varer skal leveres eller afhentes på nedenstående adresse og alt post skal sendes til adressen.

Vores nye adresse er:

FleuraMetz Danmark
Copenhagen Markets
Litauen Allé 13 (10 12)
DK-2630 Tåstrup

Varer kan aflæsses eller læsses ved port 130,131 & 132

Med venlig hilsen
Triin Tuulik
Lager & Indkøbskoordinator / Stock and purchasing coordinator


_______________________________________________

Florex logo

Til alle leverandører.                                                                                                                                Odense d. 16.03.2016

Da vi igennem det sidste stykke tid oplever at vores varer bliver leveret senere og senere, vil vi hermed gøre opmærksom på vigtigheden af, at vi får vores varer leveret på det af os ønskede tidspunkt.

En af årsagerne er, at en del af vores varer fejlagtigt bliver leveret på Alex Andersens terminal på Holkebjergvej 54, men skal naturligvis uden unødigt ophold leveres hos:

Florex Export A/S, HOLKEBJERGVEJ 74, 5250 ODENSE SV.

Vi vil derfor bede dig om at kontakte din vognmand og gøre opmærksom på den korrekte aflæsningsadresse samt, at han bedes overholde tidsfristerne.

På forhånd tak.

Vi vil endvidere gerne benytte lejligheden til at ønske alle vores leverandører et rigtigt godt forår salg.

Med venlig hilsen

David Hey

Florex Export A/S
Holkebjergvej 74
DK – 5250 Odense SV
Tlf: +45 63 170 170
Web:
http://www.florex-export.dk

_______________________________________________

 

Ændring af betalingsbetingelser pr. 1. April 2016         Plantas

            Skrivelse til vore leverandører

Selskaberne i Plantas Group A/S har gennem de seneste år oplevet en kraftig vækst.

Stigningen i omsætning og indtjening er blandt andet sket ved en stærk fokusering på at samarbejde med
toneangivende detailkunder i Danmark. På eksportmarkederne er der indgået eksklusiv aftaler med betydningsfulde
aktører i grossistledet og på detailsiden, som ligeledes har øget væksten.

Vi tror på at denne stærke platform vil genere yderligere vækst de kommende år.


Én af de udfordringer vi desværre konfronteres med i stigende omfang er kædernes evige jagt på at reducere

arbejdskapital. Det er således ikke usædvanligt at vi mødes med krav om op til 120 dages betalingsbetingelser.

Selskaberne i Plantas Group A/S arbejder ikke med bonusordninger med de danske gartnere og har ikke korrigeret

betalings betingelserne i næsten 10 år, men vi ønsker at foretage en justering for betalingsbetingelser og kontantrabat
som skitseret nedenfor.

De fremtidige betalingsbetingelser omfatter tre modeller:

· Lb. uge + 1 uge minus 2,5 %
· Lb. uge + 4 uger minus 1,5 %
· Lb. uge + 6 uger netto

Uden at vi kan stille garanti herfor er det vores overbevisning at denne justering vil sikre, at Plantas Group A/S kan

fortsætte den gode udvikling og fremtidlig vækst i køb og salg af danske potteplanter.
De nye modeller træder i kraft 1 april 2016.

Allerede afgivne ordrer og årsaftaler vil naturligvis blive afregnet på eksisterende vilkår.


Er du i dag på kort afregning forbliver du automatisk på denne model, og er du på lang afregning bliver du automatisk

overført til lb. uge + 6 uger – såfremt du ønsker lb. uge + 4 uger minus 1,5% bedes du venligst kontakte bogholderiet.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte direktør Morten Bondgaard på telefonnummer 51943211, eller

adm. direktør Michael Honoré på telefonnummer 21468702.

Vi ser frem til fortsat godt samarbejde.


                          Med venlig hilsen

                         Plantas Group A/S

Morten Bondgaard                       Michael Honoré
Direktør                                          Adm.  direktør
                       Plantas

                                                                                                                               Find original dokument her

_______________________________________________

Fusion mellem Plant Supply A/S og Scan-Plant          PS Scan Plant 11022012

Til vore kunder og leverandører.

Den 1. marts 2016 fusionerer Plant Supply A/S og Eksportselskabet Scan-Plant Aps. under navnet PS! Scan-Plant A/S.
Alle ordrer vil fra den 1. marts 2016 ske via Danpot selskabs-nr. 44 med indlevering på Lavsenvænget.

Da begge firmaer historisk set har haft Norge som hovedmarked uden at være i direkte konkurrence,
er der åbenlyse synergier og stordriftsfordele at hente.

Foruden Norge er PS! Scan-Plant A/S aktive på andre markeder, først og fremmest det tyske og hollandske.

Vi ser frem til at fortsætte og udbygge samarbejdet  med de danske prydplanteproducenter,
samt vores udenlandske leverandører.

PS! Scan-Plant A/S vil også fremadrettet have stor fokus på at levere aktuelle varer af høj kvalitet,
og sætter personlig service og tæt kontakt til både leverandører og kunder i højsædet.

                        Med venlig hilsen

                     PS! Scan-Plant A/S        
PS Scan Plant 11022012

_______________________________________________

Valyoumax
Kære Danske samarbejdspartnere.
Valyoumax har pr. 31.12.2015 besluttet at afvikle deres aktiviteter i Danmark.
I den forbindelse vil jeg på vegne, af Valyoumax, Peder Damkjær og undertegnede takke for det gode loyale samarbejde.
Vegetal - kunde nr. 5 - har besluttet, at fortsætte sit fremtidige samarbejde med PLS denmark (Danpot selskab nr. 49)
Jeg har i den forbindelse lovet, at vedlægge deres engelske information til alle samarbejdspartnere.

Mikael Sand
PLS denmark

Dear growers,

Contact-Plantes // Vegetal-Rungis
is glad to inform you we have chosen PLS as our Danish products supplier, since Valyoumax shut down.

We give one more time all our trust and confidence in the Mikael and Peder work,

Following them with PLS, so we can continue our good partnership to supply your quality production.

Vegetal is always looking for diversity, innovation and good quality products at the best prices. For that reason your are important to strengthen our range of plants, and to increase our competitiveness

Thanks to PLS team and ordering system, we’ll do everything to increase our Danish share supply.

Looking forward to building a new season with you,


Best Regards,

      Cyrille, Christophe & Martial

Contact-Plantes SAS / Végétal
vegetal

      Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
       120 av. des pépinières FL508
        94648 RUNGIS MIN CEDEX

_______________________________________________

FLOREX KOLLI-ETIKETTER

Selskab 15 Florex vil gerne fremover have en stregkode-etiket på kassen, til brug i lagerstyringen.
Derfor skal der kolli etiketter på samtlige kasser.

I Danpot-programmet (BDE og SQL), gå i Kartoteker -> Selskab,
Find selskab 15 Florex, på fanebladet "Fakturering", check at der i højre side er valgt "Gavl & Kolli".
I Danpot C5 gå til Debitor, find 15 Florex, på fanebladet "Opsætning" check at der står  "Gavl & Kolli"

Herefter udskrives kolli-etiketter, som bedes påsat alle kasser.

Venlig hilsen
    Florex

_______________________________________________

Ændrede tidspunkter for ordreafsendelse og indlevering, Føtex og Bilka (se pdf-dkoument her)

Hermed info om ændring af ordremodtagelse og indleveringsdeadlines på Føtex og Bilka.
Ændringerne træder i kraft fra avis uge 5/2016.

FØTEX – Ændret leveringsplan

Ordremodtagelse           Indlevering AA terminal:         Pak hos AA (dato på ordren):       
Avis uge 4:    
Tirsdag 19.01.2016 Onsdag 20.01.2016 kl. 17:00 Torsdag 21.01.2016
Onsdag 20.01.2016 Torsdag 21.01.2016 kl. 17:00 Fredag 22.01.2016
Torsdag 21.01.2016  Fredag 22.01.2016 kl. 17:00 Lørdag 23.01.2016
Avis uge 5:    
Mandag 25.01.2016  Tirsdag 26.01.2016 kl. 17:00 Onsdag 27.01.2016
Onsdag 27.01.2016 Torsdag 28.01.2016 kl. 17:00 Fredag 29.01.2016 
Torsdag 28.01.2016 Fredag 29.01.2016 kl. 17:00 Lørdag 30.01.2016 
Fremover:    
Mandag Tirsdag kl.17:00 Onsdag 
Onsdag  Torsdag kl. 17:00 Fredag 
Torsdag Fredag kl. 17:00 Lørdag 

BILKA – Ændret leveringsplan

Ordremodtagelse           Indlevering AA terminal:         Pak hos AA (dato på ordren):       
Avis uge 4:    
Tirsdag 19.01.2016 Onsdag 20.01.2016 kl. 17:00 Torsdag 21.01.2016
Onsdag 20.01.2016 Torsdag 21.01.2016 kl. 17:00 Fredag 22.01.2016
Torsdag 21.01.2016 Fredag 22.01.2016 kl. 17:00 Lørdag 23.01.2016
Fredag 22.01.2016 Mandag 25.01.2016 kl. 17:00 Tirsdag 26.01.2016 
Avis uge 5:    
Tirsdag 26.01.2016 Onsdag 27.01.2016 kl. 17:00 Torsdag 28.01.2016 
Torsdag 28.01.2016 Fredag 29.01.2016 kl. 17:00 Lørdag 30.01.2016 
Fredag 29.01.2016 Mandag 01.02.2016 kl. 17:00 Tirsdag 02.02.2016 
Fremover:    
Tirsdag Onsdag kl. 17:00 Torsdag 
Torsdag Fredag kl. 17:00 Lørdag 
Fredag Mandag kl. 17:00 Tirsdag 

Med venlig hilsen

Blomster Indkøb og Vareflow
Dansk Supermarked A/S

_______________________________________________


Plantagen tager en aktiv rolle og optimerer værdikæden over for dansk gartneri

(Fælles information til danske gartnerier)

I Plantagens optimering af den samlede varestrøm, etablerer Plantagen en Helsingborg terminal til butikspakning af alle varer til levering i Sverige og Finland, på lige fod med den terminal der allerede i dag, er i drift i Larvik.

Plantagen har i denne forbindelse valgt at lave en ny aftale med GASA GROUP Denmark som samarbejdspartner, hvor GASA GROUP alene optræder som service provider på logistik og IT/DANPOT, samt ordreafregning på eksisterende afregningsvilkår mellem gartner og GASA GROUP.

Forventningen er at omlægningen vil finde sted pr. 1. januar 2016.

Al kommerciel kontakt og aftalekompetence er placeret hos site manager Lars Lantz og hans kollegaer i Plantagen Source Sverige & Finland afdelingen(PSSF), som har fysisk placering i Helsingborg. Alle leveringsaftaler indgås mellem de enkelte gartnerier og Plantagen logistik AB. Plantagen logistik AB er det juridiske selskab som afdelingen PSSF såvel som PSN tillhører.

Alle reklamationer relateret til kvalitet (N,S,F) vil fremadrettet blive håndteret gennem direkte kontakt mellem PSSF og leverandøren.

Lars Lantz arbejder i øjeblikket med at kontakte de enkelte gartnerier for at formalisere samarbejdet for 2016.

                    Med venlig hilsen
Plantagen AB                           GASA GROUP Denmark A/S
Peter Tichelaar                       Niels Søren Rasmussen
Kommercielle spørgsmål bedes stillet direkte til Lars Lantz på telefon +46 70 3900 168
plantagen logo         gasagroup logo
se pressemeddelelsen her

_______________________________________________

Generations- og ejerskifte i Scan-Plant

Den 1. oktober 2015 gennemfører vi et længe planlagt generations- og ejerskifte i Scan-Plant, 
da Bente Frederiksen ønsker at trække sig delvist tilbage frem mod pensionen.
Bente videregiver ledelsen til mangeårige medarbejder Kim Jensen, 
men vil fortsat være en del af den daglige administration i en periode fremover. 
Scan-Plant ser frem til at fortsætte snart 20 års samarbejde og stolte traditioner med de danske prydplanteproducenter. 

For yderligere oplysninger, kontakt venligst direktør Kim Jensen på telefon +45 2572 2222.

M
ed venlig hilsen 
Scan-Plant

 

_______________________________________________

Kundecase om Danport C5

Vi har været på besøg hos Gartneriet Thoruplund A/S, som har benyttet Danpot C5 i ca. 2 år.
Gartneriet Thoruplund A/S var et af de første test gartnerier der gik i drift med løsningen.
Se videoen og hør om deres erfaringer og oplevelser med Danport C5.

Se video

___________________________________________________________

Flytning af Danpot's support funktion / Inventio.it A/S                             04.02.2015

Danpot's support-funktion, som varetages af Inventio.it A/S's Grower-afdeling, flytter fysisk adresse fra Hvidkærvej.

Fra og med mandag 9. februar 2015 findes vi på adressen C. F. Tietgens Boulevard 19, 5220 Odense SØ
Telefon er uforandret 66 17 47 16 og mail Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.  eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Venlig hilsen
Danpot Data A/S / Inventio.it A/S

___________________________________________________________

                                                                                                                      18.12.2014

PLANTAS laver rokade på indleveringssteder.
                                                                                                                                                                                                        Tilst  december 2014

Grundet pladsmangel på Højmevej 31, har PLANTAS besluttet, at leje yderligere halfaciliteter hos
Alex Andersen, Holkebjergvej 74, Odense.

For at vi kan udnytte de to lokationer optimalt, ser vi os nødsaget til, at ændre nedenstående kundegruppers indleveringssteder.

                               Ændringen træder i kraft fredag den 2. januar 2015

PLANTAS ”Sverige” ændres fra Højmevej 31 til Holkebjergvej 74, port 48-53

PLANTAS ”TILST” ændres fra Holkebjergvej 74 til Højmevej 31


Vi har, for at hjælpe processen, lavet nye gavl etiketter til de to kunde grupper. Disse kan rekvireres hos GARTA ultimo uge 51.

For at se etiketterne, læs informationsbrev.  

I forbindelse med leje af de ekstra hal-faciliteter, på Holkebjergvej 74, skal vi gøre opmærksom på, at der IKKE kan flyttes varer, gennem den af PLANTAS lejede hal, videre til de andre halfaciliteter på samme adresse.

Med venlig hilsen

PLANTAS A/S

___________________________________________________________

DANBLUMEN, ny etiket                                                                                         15.12.2014

Der er dannet nyt etiket-print til Danblumen.
Download det nye layout fra download-siden ( www.danpot.dk ->Information-> Download->login).
Hvis du skal have hjælp til download og installering, så kontakt hotline på tlf. 6617 4716 eller Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

___________________________________________________________


ASTER har fået nyt navn 

Symphoytrichum novi-belgii

Det er nu et krav fra Tyskland og Schweitz, at det rigtige navn står i papirerne.

Vi har opdateret data.

______________________________________________________________________________________

 

Til alle producenter der modtager ordrer via EDI fra Dansk Supermarked A/S.

Dansk Supermarked har ændret deres ordreprocedure, så de ikke mere sender antal pr. enhed

(antal i kassen) med i deres EDI ordre til os.

Derfor skal man nu være endnu mere opmærksom på, at der på udbuddet er angivet det korrekte

antal pr. enhed og at det er det rigtige ordre-eannummer, der benyttes.

Danpot opdaterer nu antal pr. enhed udelukkende fra din udbudslinie ud fra ordre-ean.

  1. Hvis du har fået oprettet ordre-ean på en forkert kolli-størrelse er proceduren følgende:
  2. Hvis du har fået en ordre til en forkert pris er proceduren følgende:
  3. Hvis du efter at have accepteret/faktureret ordren opdager, at der står et forkert antal i kassen,

o   Send linien retur til Danpot som en ændring

o   Ret udbuddet til korrekt kasse-størrelse

o   Ring til Danpot på 66174716 og gør os opmærksom på ændringen.

            Vi kan så gen-indlæse ordren forfra og sende ordren til gartneren.

o   Lav en ændring på ordren, hvor du retter prisen til den korrekte.

o   Send linien retur til Danpot som en ændring

o   Ring til Danpot på 66174716 og gør os opmærksom på ændringen.

Vi kan nu sende den tilbage med den rigtige pris.

er proceduren følgende:

o   Lav en manuel kreditnota på den accepterede ordre og en manuel faktura på det rigtige antal i kassen.

o   Husk at rette dit udbud til, så fremtidige ordrer bliver rigtige.

Vi kan ikke sende ordren til dig igen, da den er faktureret.

Der arbejdes på en mulig butiks-mærkning af varer til Bilka. Vi vender tilbage når vi ved mere om dette.

For ordrer til Føtex og Netto skal der ikke fremover ske butiks-mærkning, det sker på Dansk Supermarkeds centrallager.

 ______________________________________________________________________________________

Ny adgang til kontaktdatabasen:

Sign på med bruger: lister og samme password som du bruger til Prisinfo.

_________________________________________________________

 

Ny emballage 1150 Floratino er oprettet. Forkortet navn FLORA. Type FO

Venlig hilsen Danpot Data A/S

 

______________________________________________________________________________

Meddelelse fra Plantas A/S:

På grund af pladsmangel på Højmevej 31 flytter PLANTAS al indlevering af TRANSIT varer til Tilst fra på mandag den 28. april 2014 til:

ALEX ANDERSEN

HOLKEBJERGVEJ 74

5250 ODENSE SV

  • Det vil sige ALLE fynske varer, der er indbestilt til indleveringsadresse ”1, Plantas Tilst”, skal fremover indleveres på ovennævnte adresse.
  • Varer der er indbestilt til andre indleveringsadresser berøres IKKE af dette.
  • Varer der allerede er indbestilt til mandag er OGSÅ omfattet af dette.

I denne forbindelse er der udarbejdet en ny gavletiket med teksten:

TILST

INDLEVERING

ALEX ANDERSEN

HOLKEBJERGVEJ 74

PORT : 48-53

Disse kan rekvireres hos GARTA fra primo uge 19.

Venlig hilsen / Best   regards

PLANTAS A/S

  

___________________________________________________________

LANDESTATISTIK

Landestatistikken viser denne gang en ændret fordeling mellem landene i forhold til tidligere. Det skyldes, at GASA BØG Group i samarbejde med Danpot Data har valgt at foretage nogle rettelser, så statistikken i højere grad afspejler virkeligheden.

Mere konkret har det tidligere været sådan, at hvis varer er indkøbt til et GASA BØG lager i Danmark, og derefter er distribueret til kunder i andre lande, så vil omsætningen i statistikken fremgå som dansk. Tilsvarende har varer solgt til f.eks. England, Rusland eller det sydlige Europa typisk været leveret via en tysk eller hollandsk leveringsadresse. Her har leveringsadressen i nogle tilfælde været benyttet i statistikken, i stedet for kundens hjemland, hvor varen faktisk afsættes. Begge fejlkilder er der nu foretaget korrektioner for.

Ved samme lejlighed er der foretaget nogle mindre rettelser på Danpot-siden, hvor omsætningen i nogle tilfælde er endt i Danmark, selvom GASA BØG har angivet et andet korrekt land.

Rettelserne er foretaget bagud, så tallene fra og med januar 2013 er korrigeret. Vi understreger, at der kun er tale om en ændret fordeling MELLEM landene, totalen er ikke påvirket.

Vi håber, at branchen tager godt imod korrektionerne til statistikken, der nu giver et noget mere retvisende billede.

Venlig hilsen

Torben Mølkjær, Gasa Bøg Group A/S

og Ian Schmidt, Danpot Data A/S

 ______________________________________________________________________________________

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

GASA BØG - implementeringen af nyt IT system.

Som I måske har bemærket, har vi, dels i forbindelse med fusionen GASA Group og BØG Madsen imellem, dels i forbindelse med den løbende implementering af et nyt IT system, 
udskiftet gamle kundenumre med nye (6-cifret nummerserie, der starter med 100xxx).

Mandag den 9. december 2013 overføres de sidste kunder i Wholesale og Gardencenter-afdelingerne fra gammelt til nyt IT-system (drejer sig om alle kunder, 
undtagen kunder i Retail, Business Unit Blume, Plantagen og Plantorama og Zenflora, der allerede er på det nye IT system, samt Blomsterselskabet og Young Plants).

Obs: Nye numre får kun ”de gamle GASA Group kunder”, idet alle ”Bøg Madsen kunder” allerede fik tildelt nye kundenumre i forbindelse med fusionen.

I praksis er øvelsen helt uden betydning i forhold til samhandel og indlevering, og har hidtil ikke givet anledning til problemer. 
Kun referencen til kundenummeret er nyt. Ellers er det business as usual.

Vi glæder os meget til at tage det nye system med dets funktionalitet og værktøjer i brug. 
Vi håber ved senere lejlighed at kunne præsentere jer nærmere for de nye muligheder, det nye set up giver, både i forhold til salg og tilbudsgivning og 
smart anvendelse af data og billeder, on- såvel som offline.

Godt jule salg.

Venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Jes Grandt Nielsen 
Marketing and Project Manager 
Management, Marketing 

 _______________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Nye kundenumre hos GASA BØG 

GASA BØG forsætter i løbet af efteråret og vinteren med implementeringen af nyt IT system. 
Som i måske allerede har bemærket, skifter vi i den forbindelse gamle kundenumre ud med nye. (6-cifret nummerserie, der starter med 100xxx)
Mandag den 7. oktober 2013 skifter en række kunder i Retail-afdelingen nummer. 
I praksis er det helt uden betydning i forhold til samhandel og indlevering. Kun referencen til kundenummeret er nyt.


Ian Schmidt tiltrådte d. 1. juni og er nu klar til at overtage jobbet efter Mogens Nielsen



Plantorama Indkøb DK, overtager fra mandag d. 2. september al bestilling, håndtering og kommunikation, som tidligere kom fra Greemex. Logistik og afregning håndteres af Gasa Bøg, og der benyttes disse kundenumre:

100320-1       Plantorama Randers
100320-2       Plantorama Egå
100320-3       Plantorama Viborg
100320-4       Plantorama Odense, som er testbutik. Fra mandag d. 19. august skal varer indleveres på Gasa Bøg, Lavsenvænget 1, Odense V, GUL INDLEVERING. 
100320-5       Plantorama Aalborg
100320-6       Plantorama Sønderborg
100320-7       Plantorama Vejle
100320-8       Plantorama HillerødMed optimistisk hilsen: Morten Kappel, Plantorama 
Kontaktoplysninger: Morten Wiinberg, Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 65481313 og  Susanne Illum Nørregaard,  Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.   6548 1315



Ny direktør for DANPOT DATA A/S

Mogens Nielsen har ønsket at gå på pension i den nærmeste fremtid.

Bestyrelsen for DANPOT DATA A/S har derfor besluttet at ansætte Ian Schmidt som ny administrerende direktør.
Ian Schmidt kommer fra stillinger som hhv. IT chef (hos tidligere Bøg Madsen) og Business Controller (hos GASA BØG Holding A/S).
Ian har derfor et indgående kendskab til branchen, IT og de opgaver som DANPOT skal løse i dag og i fremtiden.

Ved ansættelsen har bestyrelsen sikret, at DANPOT også i fremtiden vil udvikle sig til gavn for producenter og eksportører, og derved sikre en stadig øget konkurrencekraft for den danske potteplanteproduktion og afsætning.

Mogens Nielsen har været en drivende kraft i DANPOT, og har som direktør siden etableringen i 1993 skabt en virksomhed som igennem årene har sat dagsordenen i Europa og til stadighed udviklet sig.

Ian Schmidt tiltræder stillingen mandag den 3. juni 2013.

Mogens Nielsen vil ind til sin fratrædelse være sideordnet direktør, og således sikre en god kontinuitet samt overdragelse til Ian Schmidt.

På bestyrelsens vegne

Frands Jepsen     Hans Schultz
Formand             Næstformand



MUNCH-LITTAU (tidl. ZUREL Danmark), genoptager den direkte kontakt med gartnerne via vores tidligere danpot selskabsnr. 24. 

Vi har logistik adresse hos:  Flora-Logistic A/S, Holkebjergvej 90, 5250 Odense SV
Vores fakturaadresse er: MUNCH-LITTAU APS, Skovfyrvangen 6, 5270 Odense NMobil 21245066 (Henrik), Telefon: 66172424, Fax 66176724  Email: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.Med venlig hilsen: Henrik Munch Littau


      Information til vore leverandører i Danmark

Plantas A/S har per 1. april 2013 udvidet sin Østeuropæiske afdeling med endnu en medarbejder, Evgeniya Telenkova.
Hun har arbejdet i blomsterbranchen i mange år og er af Russisk nationalitet. 
Evgeniya vil være vores lokale medarbejder i Moskva og sammen med Irina og Natasha varetage kontakterne med vore kunder i Rusland.
I vil møde hende på de kommende handelspladser i Højme, den første i juni 2013.

Vores Østeuropæiske afdeling ser nu således ud:

Irina Lastovskaya                       Qatar                  Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
Natasha Dahl                               Højme               Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.                         +45 23 23 99 77
Evgeniya Telenkova                 Moskva             Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.                          kommunikationssprog: engelsk
Claus Højgaard                           Højme/Tilst     Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.                          +45 41 88 57 45 

For jeres produktions oplysninger og/eller tilbud er i velkommen til at kontakte vore 3 medarbejdere, gerne per mail.
Natasha Dahl vil dog altid formidle informationerne videre i salgsgruppen.
Ved Natashas fravær vil Claus Højgaard varetage kontakten i gruppen. 

For yderlige informationer er i velkommen til at kontakte mig.

 Med venlig hilsen,
Jan Bijl Export Manager, 
Plantas A/S
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 
+45 41 88 57 21


 
Plante Export Scandinavia har ændret navn til     PLS denmark House of Plants.

 Ændring til selskab 49 er udsendt til alle DANPOT-producenter.


16/11-12: Information fra Greemex A/S og Plantorama A/S 

Plantorama A/S har på baggrund af succesfuld opstart af egen indkøbsafdeling i Holland, besluttet sig for, at starte egen plante indkøbsafdeling i Danmark.
Der er ansat en indkøber, som starter i marts 2013 og opstart er fastsat til 1.september 2013.

Plantorama har i 12 år haft et tilfredsstillende samarbejde med Greemex A/S og ønsker at afslutte den nuværende samhandel på en fair måde, og fortsætter derfor sine indkøb hos Greemex A/S uændret frem til og med august 2013.
Alle kampagner samt dagligt indkøb i denne periode varetages derfor uændret i samarbejde med team 3 på Greemex A/S.

Beslutningen er alene truffet på baggrund af den fremadrettede vækst hos Plantorama A/S, som derfor har besluttet at viske tavlen helt ren, og starte fra bunden med eget personale i egne lokaler i bygningerne hos GASA BØG, og indgået aftale om bogholderi og logistik, med samme.

Med venlig hilsen
Flemming Juul - Jette Malmskov - Morten Kappel


26/10-12:  Såvel selskab 47 = Valyoumax og 49 = Plante Export Scandinavia er flyttet til Holkebjergvej 74
Opdateringer til selskabskartotek er sendt ud til alle producenter.


  
informerer:
Plantas A/S overtager med virkning fra den 1/9 aktiviteterne i Børge Jensen A/S samt Proflora Aps, herudover aktierne i hollandske Børge Jensen BV.

Indkøbet af danske potteplanter på DANPOT sker således via Plantas A/S.

Indleveringadressen bliver nr 10 "Plantas Kolding", Kokholm 6, 6000 Kolding

Ring venligst hvis der er spørgsmål.

Venlig hilsen
Michael Honoré, 
Plantas A/S, 
tlf. 87455401


 


Blomsterselskabet og Dipex

En række aktiviteter flytter indleveringsadresse
GASA GROUP Denmarks gule gavletiket blev indtil for et par uger siden stadig benyttet ved salg til Italien i selskab 1.
Dette er ophørt, og fremover vil Gul Lavsenvænget være en fælles etiket for en række aktiviteter hidrørende til de 3 selskaber Dipex, Blomsterselskabet og GASA Group Denmark.

Fra mandag den 4. juni åbner dette nye indleveringssted ved port 2 til 8 hvor der tidligere var frugtgrossister.
Som leverandør betyder det at man vil modtage ordrer fra både selskab 1, selskab 11 samt selskab 38 med reference til indleveringsadresse nr. 4, som svarer til Gul Lavsenvænget port 2 til 8.
Til høflig orientering er der stadig aktiviteter i Dipex med indlevering som i dag i Højme.  

Da der kan forventes en del flere containere pr. dag end tidligere på denne etiket, kan det anbefales at man sikre sig ekstra rulle ved Garta hvis man er ved at være i bund i forvejen.
Det er oplyst at denne etiket hos Garta har bestillingsnummer 1502775.
Så snart området er kørt ind vil andre GASA GROUP Denmark kunder med udkørsel i Danmark flytte indlevering til samme område, således at der samlet bliver et stort hjemmemarkedsområde på sigt.

Venlig hilsen / Best regards

Niels Peter Bach 
Logistic and IT Manager 
Management, Logistics and IT  
 


 

Følgende ansatte er tilmeldt  kontaktdatabasen over indkøbere og sælgere ved danske salgsselskaber (sælgerdatabasen):

63100442 Jane Nielsen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 
63100443 Bernard Audoux Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
63100444 Stefan Markussen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 
63100445 Louise Hansen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 
63100447 Poul Rasmussen Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. 
63100441 Hilmar Boeskov Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.


 

 

Indleveringsbreve = Fakturaer og følgesedler.

I mange år har der altid været 3 ekspl. i et indleveringsbrev: blå original som lev. selv beholder - og gul forside med slørede priser og rød bagside med priser.
Ikke alle selskaber har brug for den røde, og nogen har slet ikke brug for noget som helst, da de afregner elektronisk.
Det er nu muligt at bruge laserprinter i stedet for gennemslags-matrixprinter, og det er muligt at foretage en individuel opsætning i DANPOT-programmet pr. selskab

Selskab

Ønsker ingen bilag

Ønsker kun følgeseddel udenpriser

Ønsker kun faktura med priser

Ønsker både følgeseddel uden priser og faktura med priser

01. GASA GROUP Denmark A/S

 

X

   

04. Bøg Madsen A/S

 

X

   
         
         
         
         

11. Dipex Danmark A/S

     

X

12. DM Blomst A/S

       

09. EuroFlora Denmark ApS

 

 X

   
         
         
         

15. Florex Export A/S

     

X

29. GASA YOUNG PLANTS A/S

 

X

   

17. Greemex Agency A/S

   

X

 

47. Valyoumax

X

     

17. J.K. Export ApS

   

x

 

19. Jens Holst Blomster Engros ApS

       

44. Plant Supply A/S

 

X

   

21. PLANTAS A/S

 

X

   

49. Plante Export Scandinavia ApS

   

X

 
         

43. ZenFlora A/S

 

X

   
         

58.  Danblumen

   

 
         

Young Flowers A/S

     

 X

Øvrige kunder har brug for den røde kopi til afregning.


NYT FORRETNINGSOMRÅDE FOR PLANTAS A/S             

 

På foranledning af den store franske havecenterkæde TRUFFAUT starter Plantas A/S en selvstændig division til servicering af TRUFFAUT og andre kunder / grossister i Frankrig . 
Greeen+ A/S er stiftet af Plantas A/S sammen med Stefan Markussen og Frederik L. Boeskov og får domicil hos Plantas A/S på Højmevej 31 i Odense.
De starter aktiviteterne d. 1 Februar 2011 med foreløbig 4 ansatte – Jane L. Nielsen – Bernard Audoux – Stefan Markussen – Hilmar Boeskov. 

DANPOT-indbestillinger/afregninger samt administration og pakning foretages af Plantas A/S så de 4 ansatte i Greeen + A/S kan koncentrere sig om at øge salget af Danske potteplanter til det Franske marked.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til undertegnede på telefonnummer 21 46 87 02 

Med venlig hilsen 
Michael Honore 


 

”Green Business & Logistic Intelligence”

Danske gartnerier og afsætningsselskaber vil være attraktive samarbejdspartnere og værdikæde for professionelle blomsterhandlere i Europa.

I et nyt forstærket partnerskab afsøges mulighederne for vækst og værdiskabelse ved opbygning af integrerede netværk med fælles sortimentsplatform og leverandørportal, understøttet af nye efterspørgselsdrevne planlægnings- og styringsprogrammer samt værdibaserede designmodeller for forædlingsprocesserne.

Dansk gartneri kan som regional producentregion i Europa blive mere attraktiv som leverandør til forsyningskæderne ved at synliggøre afsætningspotentialet, udvikle systematiske koblingsflader til aktørerne i aftalehandelsmarkedet samt kundedifferentierede færdigvareprodukter.

Gartnerierne har mulighed for at opnå kommerciel bæredygtighed ved produktion til kundeordre i et transparent produktionsregime og stærkt partnerskab med de øvrige aktører i værdikæden. 

Læs også her: http://www.danskeprydplanter.dk/files/pdf/til_medlemmerne/10.11.2010/orientering_om_green_business__logistic_intelligence_dp_temadag_10_november_2010.pdf


 

 

 

 Nye telefonnumre på Plantas: klik her


 


Sælgerdatabase 
Danske Prydplanters sælgerdatabase vedligeholdes nu af DANPOT.
Ønsker du at kontakte en eller flere sælgere, men ikke kender deres e-mail el. tlf.nr., kan du slå dem op i sælgerdatabasen.
Du finder den på din Track&Trace-side. Kan du ikke huske login-navn, kan du få det oplyst hos DANPOT.

Databasen er et Excel-regneark, hvor man ved hjælp af ’Autofilter’ kan søge de ønskede personer frem.
F.eks. kan du meget let finde sælgere der varetager havecentre i Tyskland.
Søg først på ’tyskland’ og dernæst på ’havecentre’.
Så indeholder listen kun få navne, og du kan f.eks. ’klippe’ alle e-mail-adresserne ud og indsætte dem i ’Til’ i dit mailprogram.


 

LANDEKODE
Må vi opfordre alle til at påsætte en landekode, når der faktureres manuelt.
Alt for mange vælger land 0, og det kendes ikke og gør statistikkerne unøjagtige.
Der vil senere blive lagt en spærring ind på land 0, så der skal tages stilling til land.


RABAT VED TIDLIG INDBESTILLING:

For leverandører:
Der er mulighed for at motivere sælgerne til at indbestille tidligt ved at give rabat.
Se ’Leverandørkartotek’ under ’Opsætning’ og Udbudsregistrering under ’Produktinf.’. (tryk F1 i felterne for hjælp).

For selskaber:
Oplysningerne findes i udbudsfilen DNPUDBP1 (rabatbeløbet, f.eks. 25 øre) og i pDNPADR (skæringstidspunkt hhmm. F.eks. 1330 betyder rabat hvis ordre afgives
dagen før inden kl. 13.30)


Nov. 07: Låst pris

I juni orienterede vi om muligheden for 'Rabat ved tidlig ordreafgivelse' og 'Fastlåsning af salgspris'.
Især sidstnævnte giver anledning til mange forespørgsler på hvorfor ordrer afvises. Det skyldes at kontrollen på DANPOT-centralen er gjort mere effektiv nu.

Fastlåsning af salgspris.

Producenten kan i nyeste pc-version markere på en udbudslinie, at prisen ikke er til forhandling.
Markeringen skal vises hos selskabet, og indkøber må derfor ikke afgive ordre til andet end den udbudte pris.
De selskaber der ikke tilretter deres DANPOT-bestillingssystem, får ordren afvist på Centralen og får den tilbage som ’fejl, prisen er fastlåst’.
Centralen kontrollerer at prisen ikke afviger fra udbudsprisen under hensyntagen til dato, mængderabat og rabat ved tidlig ordreafgivelse.

Der sendes ingen besked til producenten om at der er afvist ordrer.

Producenterne kan til enhver tid hurtigt fjerne markeringen.

Det vil være en fordel for selskaberne selv at kunne se denne markering, så der ikke sendes ordrer af sted, der alligevel bliver afvist.


16.08.07 Dansk Supermarked Indkøb:

I forbindelse med den nye opstart 30.08.2007 af indlevering til Netto hos Alex Andersen, Holkebjergvej 54, Port H + I, Højme, skal de varer, der indleveres, opmærkes på følgende måde:

  • Der må ikke sættes svøb om kasserne til Netto
  • Der må under ingen omstændigheder påklistres mærker på kasserne.
  • Kasserne skal være sorte plastikkasser.
  • Varerne poses i blanke poser med påklæbet vareinformation.
  • Via DANPOT udskrives 2 gavletiketter – en til Track&Trace og en til Dansk Supermarkeds scanningssystem ved varemodtagelse. Disse 2 etiketter påklistres en Netto-gavletiket (kan bestilles hos Garta nu) med track&trace-etiketten øverst. (se nedenstående illustration)

I Selskabskartotek under 'Fakturering' skal man vælge ”Gavl & kolli pr. container”

Indleveringstider: Mandag – fredag senest kl. 10.00
                        Lørdag senest kl. 8.00


 


Føtex:

Opmærkning:

Nedenfor er illustreret hvordan varerne skal sorteres i stigende butiksnummerorden. Den viste cc-container er set fra siden med drejehjulene i højre side.Varerne pakkes i stigende butiksnummerorden fra nederste højre hjørne mod venstre pr. hylde.

Den ovenfor viste illustration er kun beregnet til at anskueliggøre rækkefølgen i selve pakkeprocessen. Der skal naturligvis stadig bruges de etiketter der kommer ud af DANPOT (obs. ny version af Eltron/Zebra formularer download pkt. 3 efter 20.09.06). Sådan skal etiketterne se ud:

Gavletiketter skal stadig påsættes efter gældende retningslinier, som tidligere er fremsendt.

Bemærk: Start allerede nu med de nye opmærknings regler!

Yderligere spørgsmål:
Kontakt  Dansk Supermarked indkøb Tlf. 89444444 el. Alex Andersen  Tlf. 86242151

Med venlig hilsen, Dansk supermarked blomsterindkøb, Lars Schiødt, Indkøbschef


27.01.2006: Valyoumax - og evt. andre selskaber der skal faktureres UDEN moms:
I momskartoteket skal du oprette en momskode uden moms-% (f.eks. momsnr. 99) og denne kode skal efterfølgende tilknyttes det oprettede selskab på fanebladet "Afgifter".  


DANPOT LANDESTATISTIK

Det har altid været et ønske at kunne få meget præcise og pålidelige branche-statistikker.
Hidtil er disse statistikker blevet udarbejdet af AfP ud fra selskabernes egne manuelle indberetninger, med deraf følgende muligheder for fejl.
DANPOT DATA opsamler mange data og kunne udarbejde den samme statistik, hvis blot alle selskaber var med i DANPOT.
Men det bliver nu alligevel muligt for DANPOT DATA at udarbejde pålidelige statistikker over branchens omsætning, idet nyeste version af DANPOT pc program 1,207, opsamler data fra telefonisk modtagne ordrer, som vi hidtil har manglet.
DANPOT sikrer fuld fortrolighed (jvfr. systemaftalens § 17) og garanterer at dataene kun bruges til totale omsætningsstatistikker, således at det f.eks. ikke er muligt at se hvad de enkelte leverandører el. selskaber omsætter for.
Statistikken opgøres en gang om måneden og er opdelt på eksportlande. 
Alle betalende "medlemmer" af DANPOT kan få adgang til statistikkerne, og adgangen sker på DANPOTs hjemmeside www.danpot.dk/statistik.
Password er udsendt.

Opfordring til selskaber:
For at sikre at statistikkerne bliver brugbare, skal samtlige selskaber kontrollere de landekoder (i kundekartoteket), der påføres ordrerne.
Ved telefonisk afgivne ordrer skal landekode også opgives (hver gang).

Opfordring til leverandører:
Manuelle ordrer skal have indtastet en landekode.
Programmet er blevet ændret, så man automatisk kommer ned til feltet til landekode.
Husk at få oplyst land hver gang der modtages ordrer til manuel indtastning!


11.11.04 Leverandører vedligeholder sine egne stamdata på DANPOTs hjemmeside direkte fra DANPOT-programmet:

Generelle stamdata hentes fra Leverandør-kartoteket.

Kulturer hentes fra  Vare-kartoteket:
   (Find fanebladet Prod.Reg. og skriv 2005 under År og sæt et 'flueben' i en af månederne.) 
   (brug samme årstal ved alle kulturer. Selve årstallet og månederne er ikke vigtige, da de pt. ikke bruges)

Rettelserne vil kunne ses på internettet efter ca. 15. min.


14.05.04: HANDEL med Holland. Klik her for at se forudsætninger og regler.


retur til www.danpot.dk